نگاه نزدیک به تلویزیون سه بعدی خمیده سامسونگ با قابلیت پخش همزمان دو تصویر سه بعدی

سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۲
مطالعه 3 دقیقه
یکی از محصولات جالبی که سامسونگ در Samsung Forum امسال به نمایش در آورده، تلویزیون OLED خمیده با قابلیت پخش همزمان دو تصویر سه بعدی است. در ادامه مطلب به معرفی این محصول و فناوری مورد استفاده در آن می‌پردازیم. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

بخش بزرگی از نمایشگاه Samsung Forum 2014 که در مالاگای اسپانیا در حال برگزاری است به تلویزیون‌های مختلف سامسونگ از اولترا اچ‌دی‌ها گرفته تا تلویزیون‌های خمیده اختصاص یافته است. اما در این بین چند محصول متفاوت و شاخص وجود دارد که یکی از آن‌ها تلویزیون OLED خمیده با قابلیت پخش همزمان دو تصویر سه بعدی است. این بدین معنا است که دو نفر با استفاده از عینک می‌توانند دو تصویر جداگانه سه بعدی را در یک تلویزیون و بصورت همزمان مشاهده کنند.

به عنوان مثال شما تمایل به تماشای مسابقه فوتبال دارید و همزمان همسر شما اصرار به تماشای سریال تلویزیونی محبوب خود را دارد. یا شما و برادرتان تمایل دارید هر کدام یک فیلم سه بعدی متفاوت را در تلویزیون و از طریق دو ورودی مختلف تماشا کنید. در این شرایط اگر توان خرید یک تلویزیون OLED خمیده سامسونگ را داشته باشید با فشار یک دکمه بر روی عینک قادر به تغییر کانال ورودی و تماشای تصویر سه بعدی مورد نظر خود خواهید بود.

مقاله‌های مرتبط:

    بر روی عینک سه بعدی این تلویزیون یک دکمه فیزیکی وجود دارد که با فشار آن قادر خواهید بود کانال ورودی تصویر را تغییر دهید. این دکمه نه تنها بین دو تصویر سه بعدی سویچ می‌کند بلکه صدای مرتبط به آن را نیز از طریق هدفونی که بر روی دسته‌های عینک کار گذاشته شده است منتقل می‌کند.

    تلویزیون‌های سه بعدی سامسونگ از فناوری اکتیو برای پخش تصاویر سه بعدی بهره می‌برند. تلویزیون 3D Dual View سامسونگ نیز از این قاعده مستثنی نیست و از فناوری اکتیو برای پخش دو تصویر سه بعدی استفاده می‌کند. اگر با چشم غیر مسلح به تلویزیون نگاه کنید چندین تصویر روی یکدیگر را به صورت درهم و ورهم مشاهده خواهید کرد اما وقتی عینک را برچشم می‌زنید یک تصویر سه بعدی مربوط به کانال انتخابی برایتان نمایش داده خواهد شد.

    از آنجایی که این فناوری در یک تلویزیون OLED خمیده به کار گرفته شده، پخش تصاویر سه بعدی نیز در آن جذاب و با زاویه دید وسیع انجام می‌شود. این تجربه بسیار شبیه به پرده سینماهای سه بعدی و انحنای تلویزیون در این تجربه بسیار تاثیر گذار است.

    از قابلیت 3D Dual View برای سناریو‌های مختلف می‌تواند بهره برد یکی از بهترین آن‌ها امکان تماشای همزمان اعضاء خانواده از برنامه‌های تلویزیون اجرا بازی‌ در کنسول پلی استیشن یا ایکس‌باکس از طریق کانال دیگر است.

    رزولوشن تصویر سه بعدی در این تلویزیون به لطف بکار گیری از فناوری Active 3D برابر 1080p است.

    صدای خروجی هدفون‌های داخلی عینک این تلویزیون چنگی به دل نمی‌زند اما خوشبختانه امکان اتصال هدفون مستقل به آن وجود دارد و در آن صورت احتمالا خروجی صدا با کیفیت مطلوبی قابل به گوش خواهد رسید.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات