گوگل سرانجام SDK کروم‌کست را برای توسعه‌دهندگان ارائه نمود

سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
کروم‌کست هم‌اکنون با قیمت بسیار مناسب 35 دلاری خود امکانات و ویژگی‌های فراوانی را برای استریم محتوا در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اکنون گوگل، کیت توسعه‌ی نرم‌افزاری این دستگاه کوچک را ارائه داده است تا توسعه‌دهندگان بتوانند با استفاده از آن به ارائه امکانات بیشتر برای برنامه‌های خود و این سیستم بپردازند.
تبلیغات

 با وجود اینکه در حال حاضر اپلیکیشن قابل ذکری برای این دستگاه وجود ندارد ولی احتمال می‌رود که به زودی پلی استور گوگل پر از آپدیت برنامه‌های گوناگون برای پشتیبانی از کروم‌کست شود. این SDK به کدنویسان امکان می‌دهد که یک کلید Cast به برنامه یا وب‌سایت خود اضافه نمایند که وابستگی به نوع پلتفرم نیز ندارد. بطور مشخص این قابلیت به زودی در اپلیکیشن‌های پخش ویدئو مشاهده خواهد شد ولی پتانسیل استفاده‌های گسترده‌تری نیز برای این ویژگی وجود دارد.

در صورتی که یک توسعه‌دهنده تصمیم به تولید یک برنامه دریافت‌کننده‌ی اختصاصی خود به جای استفاده از نمونه‌های از پیش تهیه شده توسط گوگل بگیرد، خواهد توانست هر تکنولوژی استاندارد وب را بر روی صفحه‌نمایش بزرگ اجرا کند. بنابراین انتظار می‌رود برخی بازی‌ها و برنامه‌های عملکردی نیز به کروم‌کست وارد شوند. تصور نمایید که یک ارائه را از گوگل درایو اجرا کرده و آن را بر روی صفحه‌ی تلویزیون 4K خود به نمایش در آورید و در همین حال کنترل این ارائه از طریق گوشی هوشمند شما ممکن شده باشد.

مشخص است که ما در حال حاضر تنها از قوه تخیل خود برای تصور آنچه ممکن است رخ دهد استفاده می‌کنیم ولی احتمال به وقوع پیوستن این ایده‌ها فراوان است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات