اپل به دلیل سوء استفاده از پتنت مربوط به فناوری موجود در تراشه‌ی A7 به دادگاه احضار خواهد شد

سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
اپل با پرونده‌های قضایی در مورد نقض حقوق پتنتی غریبه نیست؛ چراکه این کمپانی به‌دلیل برخورداری از گنجینه‌ی عظیم پتنتی، تا حال بسیاری از کمپانی‌ها را به‌دلیل سوء استفاده از پتنت‌های خود به پای میز محاکمه کشانده است. اما این بار قرعه به نام خود اپل افتاده و این کمپانی خود به دلیل سوء استفاده از  یک پتنت، پای در دادگاه خواهد گذاشت.
تبلیغات

در این‌راستا یک دادخواست تسلیم دادگاه رسیدگی‌کننده به اینگونه پرونده‌ها شده است که براساس آن اپل پتنتی را در مورد یک فناوری که توسط دانشگاه ویسکانسین ثبت شده، زیر پا گذارده است. براساس اطلاعات منتشر شده، اپل در ساخت تراشه‌ی A7 خود که با آن برای بسیاری از تولیدکنندگان تراشه‌ها شاخ و شانه کشید، پتنت شماره‌ی 5,781,752 را زیر پا گذاشته است. این پتنت توسط مؤسسه‌ی تحقیقاتی آلمونی ویسکانسین (WARF) که زیر نظر دانشگاه ویسکانسین فعالیت می‌کند، با عنوان مدار محاسبه‌ی داده‌ها با استفاده از جدول برای کامپیوتر پردازش موازی ثبت شده است.

WARF به‌عنوان بازوی پتنتی دانشگاه ویسکانسین فعالیت می‌کند؛ از‌این‌رو این مؤسسه ادعای استفاده‌ی غیرقانونی از پتنت خود را توسط کمپانی اپل که در ساخت آخرین تراشه‌ی این کمپانی برای دستیابی به بهره‌وری و بهینگی در کارکرد مورد استفاده قرار داده، مطرح کرده است. این مؤسسه‌ی خواستار توقف نقض حقوق خود در اثر استفاده‌ی غیرقانونی از این پتنت و جبران خسارت‌های وارده در اثر استفاده از این فناوری است.

WARF در دادخواست ارائه شده به دادگاه چنین اظهار نظر کرده است:

WARF معتقد است که براساس گزارش‌های منتشر شده، عمل سوءاستفاده از پتنت تحت تملک این مؤسسه به‌طور سرخود و عمدی در حال انجام است و همچنان نیز با بی‌توجهی به حقوق مؤسسه‌ی WARF بنابر پتنت شماره‌ی 752 ادامه دارد.

تراشه‌ی 64 بیتی A7 اپل هم‌اکنون در محصولات این کمپانی همچون آیفون 5S، آیپد‌ایر و مینی‌آیپد مورد استفاده قرار گرفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات