Sprout مدادی که به گیاه تبدیل می‌شود

دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
تا به حال بارها از آثار مخرب قطع گیاهان و درختان به منظور تولید لوازم نوشتاری شنیده‌ایم، اما استفاده از مداد و کاغذ اجتناب ناپذیر هستند و در هر صورت آسیب‌هایی به طبیعت وارد خواهد آمد؛ اما اگر هر یک از این مدادها بتواند خود به یک گیاه تبدیل شود چه؟ این موضوع ایده‌ی جالبی به نظر می‌رسد که در مدادهای Sprout به کار گرفته شده است.
تبلیغات

 این مدادها که با قیمت حدود بیست دلار برای بسته‌های 8 تایی در آمازون به فروش می‌رسد، با قرار گرفتن در خاک به گیاهان واقعی تبدیل خواهند شد. شما می‌توانید از این مداد که یک دانه ی گیاه را در دل خود دارد همانند هر مداد دیگری برای نوشتن، طراحی و ضربه زدن بر روی میز در مواقع خستگی استفاده کنید! اما این مدادها را می‌توان هنگامی که به میزان زیادی مورد استفاده قرار گرفتند و فقط ته‌مانده‌ی آن‌ها باقی مانده باشد، درون گلدان قرار داد و با کمی آبیاری منتظر جوانه‌های گیاه بود.

sprout-pencil-1

در این مدادها که توسط شرکت Democratech ساخته شده‌اند، از چوب سرو استفاده شده است که یک دانه‌ی فعال شده با آب گیاه درون کپسول مخصوصی در انتهای آن قرار داده شده است. در این مدادها از دانه گیاهان مختلفی نظیر ریحان، گل اشرفی، گیلاس، گوجه فرنگی، گشنیز، شوید، گل همیشه بهار، نعنا، جعفری، مریم، رزماری و آویشن استفاده شده است که هر مداد بر روی خود برچسبی که نوع آن را مشخص می‌کند دارد. هنگامی که حس کردید استفاده از این تکه چوب‌ها بعنوان مداد سخت شده است، آن را از قسمت انتهایی درون خاک بکارید و همانند هر دانه‌ی گیاه دیگری از آن با آبیاری منظم مراقبت کنید. بسته به نوع دانه‌ی مورد استفاده، جوانه‌های گیاه در طی 7 الی 20 روز سر از خاک بیرون خواهند آورد.

 از آنجا که دانه‌های موجود در مداد، به آب حساس هستند نباید تا زمانی که نیاز به یک گیاه داشته باشید، مداد را خیس کنید. بله، عادت بد جویدن سر مداد نیز جزء این ممنوعیت محسوب می‌شود!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات