سیاست‌های سخت‌افزاری گوگل به چه سمت و سویی حرکت خواهد کرد؟

دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
گوگل در گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی چهارم خود، پرده از نکته‌ی جالب توجهی برداشت و این نکته درآمد بیشتر این غول جستجو از فروش محصولات سخت‌افزاری در مقابل عایدی از کسب‌و‌کار اصلی این کمپانی بزرگ، یعنی جستجو است.
تبلیغات

در لیست محصولات سخت‌افزاری این کمپانی که نشان از درآمد بالای این بخش برای گوگل دارد، نسل جدید تلفن‌هوشمند گوگل و دانگل سخت‌افزاری ChromeCast حضور دارند. Chromecast لقب پرفروش‌ترین محصول سخت‌افزاری گوگل را در سه‌ماهه‌ی چهارم سال 2013 میلادی به خود اختصاص داده است. گوگل محصول ارزان‌قیمت خود را در تعطیلات سال نوی میلادی در قالب‌های بسته‌های تخفیفی به بازار عرضه کرد که یکی از عوامل فروش بالای آن شمرده می‌شود.

پاتریک‌پیچت، رئیس‌امورمالی گوگل در سخنان خود در مورد محصولات سخت‌افزاری چنین اظهار نظر کرده است:

نکسوس 5 و کروم‌کست از محصولات سخت‌افزاری گوگل هستند که محرک خوبی برای گوگل بودند. نکسوس 5 یکی از قوی‌ترین بازیگران گوگل در عرصه‌ی سخت‌افزار در سه‌ماهه‌ی چهارم بوده است.

هرچند وی اطلاعات دقیقی از میزان فروش هر یک از ابزارهای سخت‌افزاری گوگل ارائه نداده است.

به‌‌نظر می‌رسد گوگل رفته‌رفته در فروش محصولات سخت‌افزاری، مخصوصاً تلفن‌های‌هوشمند و تبلت‌های سری نکسوس تجربیات بهتری را کسب خواهد کرد. هرچند شایعاتی در مورد عدم طراحی و توسعه‌ی محصولات سری نکسوس منتشر شده است؛ اما نمی‌توان تا زمان تأیید رسمی این‌گونه اخبار، به آن ها استناد کرد.

شاید بتوان سیاست‌های سخت‌افزاری گوگل را همچون ارائه‌ی نکسوس 5 در رنگ‌های مختلف و عرضه‌ی نکسوس‌ها با همکاری لنوو را در ادامه‌ی موفقیت‌هایی عنوان کرد که در سه‌ماهه‌ی چهارم سال 2013 کسب شده است. در کنار عرضه‌ی جهانی محصولات سری نکسوس، شاهد عرضه‌ی بین‌المللی کروم‌کست نیز تا پایان سال جاری خواهیم بود. همچنین باید به این محصولات، گوگل‌گلس را نیز اضافه کرد. باید خرید کمپانی نست را که در زمینه‌ی تولید محصولات حرارتی‌هوشمند فعالیت می‌کند، به لیست تولیدات سخت‌افزاری گوگل اضافه کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات