توییتر بیش از 900 پتنت IBM را از این شرکت خریداری کرد

دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
همانند بسیاری کمپانی‌های تکنولوژی دیگر، توییتر نیز ترجیح داده است به جای رفتن به دادگاه مجموعه‌ای از پتنت‌های IBM را خریداری کند. درست چند روز پیش از فروش اولیه سهام توییتر در نوامبر گذشته، IBM ادعا کرد که این شرکت سه عدد از پتنت‌های آبی بزرگ را نقض کرده است. در همان حال که همه آماده‌ی دفاعیه توییتر می‌شدند، IBM اعلام کرد که توییتر بیش از 900 پتنت این شرکت را خریداری نموده و به دارایی‌های خود افزوده است.
تبلیغات

همچنین این دو شرکت نسبت به انعقاد یک قرارداد دو سویه برای بهره گیری از حق امتیازهای انحصاری یکدیگر اقدام نموده‌اند. این موضوع به معنی پایان نزاع میان این دو شرکت خواهد بود. IBM و توییتر از افشای جزئیات این معامله خودداری کرده‌اند. این مساله برای IBM چندان تازگی ندارد چرا که این شرکت نسبت به حقوق انحصاری خود به شدت حساس و منازع است. IBM همچنین همیشه نسبت به سرعت بالای خود در ارائه خلاقیت‌های جدید و ثبت فوری آن‌ها افتخار می‌کند. طی سال گذشته، این شرکت بزرگترین دریافت‌کننده‌ی پتنت ایالات متحده بوده است. IBM طی سال گذشته 6,809 پتنت ثبت نموده است که محصولات این شرکت نظیر هوش مصنوعی واتسون و خلاقیت‌های پردازش ابری را شامل می‌شود. سامسونگ در این رده، مقام دوم را با 4,676 پتنت در اختیار دارد.

بن لی، مدیر توئیتر در بیانیه‌ای گفته است:

این خرید پتنت‌ها از IBM و نیز توافق‌نامه حاصل شده، حفاظت فکری بیشتری را برای ما فراهم خواهد کرد و آزادی مورد نیاز برای ارائه خدمات خلاقانه در خلال سرویس‌های خود به کاربران را برای ما ایجاد می‌کند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات