نقشه‌راه ۲۰۱۴ مدیاتک لو رفت: پردازنده‌ها اکتا و هگزا با پشتیبانی از رزولوشن WQXGA

جمعه ۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اخیرا تصویری از نقشه راه شرکت مدیاتک -تولیدکننده مطرح تایوانی سیستم‌-روی-یک-چیپ- به بیرون درز کرده که اطلاعاتی در باره پردازنده‌های آینده این شرکت که قرار است تا سال ۲۰۱۵ تولید شوند را ارایه می‌کند. نکته جالب توجه در لیست پردازنده‌های مدنظر مدیاتک، تولید تراشه ۶ هسته‌ای و ۸ هسته‌ای قدرتمند است. در ادامه توضیحات کامل در این باره را مشاهده خواهید کرد.
تبلیغات

MT6591: یک پردازنده ۶ هسته‌ای است که با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز کار می‌کند و از صفحه نمایش‌های 1080p و شبکه‌های TD-SCDMA/WCDMA پشتیبانی می‌نماید. این پردازنده قرار است در سه ماهه اول سال ۲۰۱۴ روانه بازار شود و این بدین معناست که به زودی شاهد معرفی آن خواهیم بود.

MT6595: این پردازنده از ۸ هسته ناهمگون با معماری ناشناخته اما مبتنی بر چیدمان big.LITTLE بهره خواهد برد. هسته‌های کم توان این پردازنده با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز و هسته‌های قدرتمند آن نیز با فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز کار می‌کنند. این پردازنده قادر است سیگنال تصاویر تا رزولوشن ۲۰ مگاپیکسل را پردازش کند و از فیلم 4K با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه و صفحه نمایش WQXGA (رزولوشن ۱۶۰۰ در ۲۵۶۰) پشتیبانی نماید. از دیگر قابلیت‌های این پردازنده می‌توان به پشتیبانی از شبکه LTE و HSPA+ اشاره کرد. این تراشه تا سه ماهه سوم ۲۰۱۴ روانه بازار نخواهد شد.

MT6752: این اولین پردازنده ۸ هسته‌ای و ۶۴ بیت مدیاتک خواهد بود که بسیاری انتظار معرفی آن در MWC 2014 را داشتند. اما مدیاتک تنها به معرفی پردازنده ۶۴ بیتی MT6732 بسنده کرد. سیستم‌-روی-یک-چیپ MT6752 مدیاتک در واقع یک پردازنده ۸ هسته‌ای واقعی است که تمام هسته‌های آن براساس معماری Cortex-A53 طراحی شده‌اند و همگی ۶۴ بیتی هستند. سرعت کلاک این پردازنده روی ۱.۷ گیگاهرتز تنظیم شده و قادر به پردازش سیگنال تصویر ۱۶ مگاپیکسلی و ویدیو 1080p با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه است. این پردازنده در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۴ روانه بازار خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات