مدیر بخش اندروید گوگل: تا پاییز خبری از نکسوس ۶ نیست، گلکسی اس ۶ با اندروید عرضه خواهد شد و گوگل هرگز برای خرید واتس‌اپ اقدام نکرده است

پنج‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
هرچند گوگل در کنگره جهانی موبایل امسال شرکت نکرد، اما ساندر پیچای،‌ مدیر ارشد توسعه اندروید و کروم در بارسلون حاضر شده تا ببیند تولیدکنندگان مطرح تلفن هوشمند چه محصولاتی را به کنگره آورده‌اند. او همچنین چندین مصاحبه را با رسانه‌های مختلف برگزار کرده و در باره مباحث گوناگونی اظهار نظر کرده است.
تبلیغات

گوگل برای خرید واتساپ اقدام نکرده است

«گوگل هیچ‌وقت برای خرید واتساپ پیشنهادی را ارایه نکرده است.» چندی پیش شایعه شد که پیش از فیسبوک،‌ گوگل نسبت به خرید واتساپ اقدام کرده بود. اما پیچای این موضوع را به‌طور کامل رد کرد و شایعات اخیر را به‌طور کامل اشتباه دانست. البته او اعلام کرده برایش هیجان انگیز است تا بداند، چه اتفاقی برای فیس بوک و واتساپ رخ خواهد داد. او همچنین اعتقاد دارد که بسیاری از کاربران به سرویس‌های مشابه واتساپ مهاجرت خواهند کرد و به سمت استفاده از سرویس‌هایی همچون Telegram و Threema گام خواهند برداشت.

مایکروسافت آزاد است تا هر جور که مایل است از اندروید استفاده کند

مایکروسافت و نوکیا اخیراً تلفن‌های هوشمند اندرویدی سری X را معرفی کردند. مدیرعامل نوکیا علت استفاده از سیستم‌عامل اندروید در تلفن‌های جدید این شرکت را در راستای آشنا کردن کاربران بیشتر با رابط کاربری ویندوز فون و جذب آن‌ها به اکوسیستم موبایل مایکروسافت اعلام کرده است. پیچا در این باره گفته است:

این نشان می‌دهد که وقتی ما می‌گوییم اندروید یک سیستم‌عامل مجانی است، دروغ نمی‌گوییم.

او همچنین گفته است که استراتژی مایکروسافت خیلی واضح نیست. شاید گفته‌های مدیرعامل نوکیا بتواند هدف مایکروسافت برای سرمایه‌گذاری روی اندروید را مشخص کند.

وجود بدافزار برای اندروید تنها چاپلوسی است

برهیچ‌کس پوشیده نیست که روز به روز بر تعداد بدافزارهای مبتنی بر اندروید افزوده می‌شود. پیچای دلیل این موضوع را ضعف‌های امنیتی اندروید نمی‌داند و مهم‌ترین دلیل افزایش بدافزارها برای این سیستم‌عامل را محبوبیت بسیار بالای اندروید می‌داند. جالب است بدانید که او در صحبت‌های خود گفته است که «اگر من کمپانی تولید کننده بدافزار داشتم حتماً اندروید را به‌عنوان هدف انتخاب می‌کردم چراکه ازطریق این سیستم‌عامل کاربران بسیار بیشتری را در مقایسه با دیگر پلتفرم‌ها مورد حمله قرار می‌دادم.»

نکسوس ۶ تا پاییز عرضه نخواهد شد

از پیچای برای زمان عرضه نکسوس بعدی سؤال شد و او گفت خیالتان راحت باشد که نکسوس بعدی تا نیمه دوم سال ۲۰۱۴ عرضه نخواهد شد.

گلکسی اس ۶ نیز یک تلفن اندرویدی خواهد بود نه تایزن

از مدیر بخش اندروید گوگل در باره ارتباط این شرکت با سامسونگ نیز پرسیده شد و او گفت: این موضوع واقعا خسته کننده شده که مدام رسانه‌ها قصد دارند به نوعی نشان دهند که ارتباط بین سامسونگ و گوگل خوب نیست. سامسونگ اخیراً دو ابزار پوشیدنی از خانواده Gear را معرفی کرد که هر دو به سیستم‌عامل تایزن مجهز بودند. اما بااین‌حال پیچای خیال همه را راحت کرد که پرچم‌دار بعدی سامسونگ، گلکسی اس 6 نیز به سیستم‌عامل اندروید مجهز خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات