نسخه 2.0 نرم‌افزار امنیتی Knox سامسونگ معرفی شد: تایید دو مرحله‌ای و Sandboxing بهتر

چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۶
مطالعه 3 دقیقه
ممکن است تصور کنید که خبرهای مربوط به سامسونگ پس از معرفی گلکسی اس 5 فروکش خواهد کرد، اما پس از معرفی کهکشانی پنجم، سامسونگ همچنان از سرخط خبرهای دنیای موبایل دور نمی‌ماند. در طی رونمایی از گلکسی اس 5، سامسونگ وعده داد که نسخه جدیدی از ویژگی امنیتی موسوم به Knox خود را معرفی کند و اکنون می‌دانیم که در این خصوص انتظار چه چیزی را می‌توان داشت. پس با ما در ادامه همراه باشید.
تبلیغات

 سامسونگ با ارایه نرم افزار Knox سعی کرد تا کاربران شرکتی و افرادی که اطلاعات مهمی در تلفن خود نگاه داری می‌کنند را هدف قرار دهد و آن‌ها را تشویق به خرید محصولات سری گلکسی کند. نرم افزار Knox فضای کاری و شخصی کاربر را مجزا نموده و اطلاعات درون آن‌ها را به نوعی رمزگذاری می‌کند تا در اختیار دیگران قرار نگیرند. ایده پشت Knox جدید نیست، ال جی نیز پیش از این بوت دو گانه اندروید را برای کاربران تجاری خود در سال 2010 معرفی کرد که تلفن را در دو حالت شخصی و کاری بوت می‌کرد. اما Knox کمی کار را راحت‌تر کرده است و با نصب و پیکربندی این نرم افزار، یک آیکن در گوشه پایین صفحه اضافه می‌شود که به کاربر اجازه می‌دهد بین محیط شخصی یا کاری سویچ کند. لازم به ذکر است که این دو محیط کاملا مجزا هستند که در نتیجه به اطلاعات یکدیگر دسترسی ندارند.

همانطور که انتظار آن می‌رفت، در Knox 2.0 شاهد پشتیبانی از ویژگی‌های امنیتی مربوط به اسکنر اثر انگشت گلکسی اس 5 هستیم و نیز تمهیدات جدیدی نیز برای کاربران تجاری اندیشیده شده است. نسخه جدید Knox قابلیتی را در اختیار کاربران گلکسی اس 5 قرار خواهد داد تا با استفاده از آن به تنظیم تصدیق دو مرحله‌ای بر روی دستگاه خود بپردازند. در این ویژگی، به دو مرحله تاییدی متشکل از اسکن اثر انگشت و نیز وارد کردن کلمه عبور برای دستیابی به اطلاعات نیاز خواهد بود. سامسونگ همچنین ویژگی‌های بسیاری را برای کاربران دستگاه‌های قدیمی‌تر در نظر گرفته و تمرکز ویژه‌ای نیز بر روی ساده‌سازی فرآیند مدیریت هم برای کاربران و هم برای واحد‌های آی‌تی شرکت‌ها داشته است.

در این نسخه کاربران از sandboxing بهتری بهره خواهند برد که می‌توان از آن به منظور ایجاد نگهدارنده‌های جداگانه برای کارهای مختلف یا چندین موقعیت مکانی یا بعنوان راهی برای جداسازی اطلاعات مربوط به محیط کار از اطلاعات شخصی استفاده کرد. این نسخه همچنین دستیابی به اپلیکیشن‌هایی که به آن‌ها نیاز دارید را ساده‌تر ساخته است. اکنون هر اپلیکیشنی که از چارچوب چند کاربری اندروید پشتیبانی کند امکان پیاده‌سازی در یک نگهدارنده محفوظ شده را خواهد داشت.

در بخش مدیریت تجاری، یک کنسول مبتنی بر فضای ابری جدید برای مدیران آی‌تی ایجاد شده است تا با استفاده از آن بتوانند بر دستگاه‌ها، اکانت‌های کاربری، دسترسی‌ها و برنامه‌ها کنترل داشته باشند. این سیستم‌ هم‌اکنون علاوه بر اندروید از iOS نیز پشتیبانی به‌عمل می‌آورد. سامسونگ همچنین در این نسخه از Marketplace جدید Knox پرده برداشته که شرکت‌ها می‌توانند از طریق آن اقدام به یافتن و نصب سرویس‌های مرتبط با Knox نمایند. سامسونگ مدتی است که تلاش زیادی را بر بدست آوردن سهم بیشتر از بازار مصارف تجاری به خرج می‌دهد، اما اعداد و ارقام مربوط به این قشر از بازار به سادگی قابل بدست آوردن نیست. سامسونگ مدعی است که این کمپانی از زمان اولین ارائه سرویس Knox، حدود 25 میلیون دستگاه را با همراهی این سرویس به فروش رسانده است، اما در حال حاضر تنها یک میلیون کاربر بصورت فعال از این سرویس بهره می‌گیرند. همچنین گزارش می‌شود که هر ماه 210 هزار کاربر فعال به مصرف‌کنندگان سرویس مذکور افزوده می‌شوند. Knox 2.0 در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی عرضه خواهد شد و برای نصب و اجرا به اندروید 4.4 کیت‌کت نیاز خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات