بسته بروز رسانی ویندوز 8.1 با قابلیت پشتیبانی بهتر از سخت افزار ضعیف‌تر و بهبود رابط کاربری غیر لمسی در فصل بهار از راه می رسد

چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت رسما تایید نموده که بسته بروز رسانی ویندوز ۸.۱ با قابلیت پشتیبانی بهتر از سخت افزارهای ضعیف و همچنین بهبود رابط کاربری غیر لمسی در بهار امسال از راه می رسد.
تبلیغات

به واسطه شروع  کنگره جهانی موبایل،‌ تمرکز دنیای فناوری به بخش موبایل و محصولات جدید معرفی شده در این نمایشگاه مانند گلکسی اس ۵ یا اکسپریا Z2 معطوف شده است؛ با این وجود مایکروسافت اقدام به انتشار اخباری در رابطه با ویژگی‌های نسخه جدید بروز رسانی از ویندوز ۸.۱ نموده است.

جو بیل‌فور، نایب رئیس و مدیر بخش ویندوز در خلال رویدادی اخیر این شرکت اعلام کرد این بروز رسانی در بهار امسال منتشر خواهد شد و پشتیبانی از سخت‌افزاری بیشتری را ارائه خواهد کرد. ظاهرا مایکروسافت در پی باز خوردهایی که از کاربران ویندوز ۸ کسب کرده است این موضوع را پذیرفته که کاربران غیرلمسی دچارنوعی سردرگمی شده‌اند، از این رو این بروز رسانی شامل تغییراتی در رابط کاربری غیر لمسی نیز خواهد بود. مایکروسافت در ویندوز ۸ سعی کرد تا کاربران ابزارهای لمسی مانند تبلت ها را جذب اکوسیستم ویندوز کند و تا حدی در این زمینه موفق بود. اما مایکروسافت تلاش زیادی برای بهینه سازی فضای دسکتاپ و سازگاری آن با ابزارهای لمسی نکرد و استفاده از این محیط در این نوع از ابزارها با مشکلاتی همراه است. در واقع همچنان برای استفاده از محیط دسکتاپ باید از ماوس و صفحه کلید استفاده کرد. حال به نظر می‌رسد که ردموندی‌ها سخت در تلاش هستند تا در بسته بروز رسانی بعدی ویندوز ۸.۱ این فضا را نیز بهینه نموده و برای استفاده از طریق ابزارهای لمسی بهبود بخشند.

دیگر ویژگی این بروز رسانی پشتیبانی بهتر از  دستگاه‌هایی ارزان قیمت با سخت‌افزار ضعیف‌تر مانند حافظه رم ۱ گیگابایت و فضای ذخیره سازی ۱۶ گیگابایت است. مایکروسافت قابلیت اجرای همزمان چند اپلیکیشن و سوییچ کردن بین آنها را نیز بهبود بخشیده است. درحالیکه این بروز روسانی بیشتر کاربران غیر لمسی را هدف قرار داده، جو بیل‌فور اذعان داشته که مایکروسافت شدیدا به قابلیت لمسی ویندوز علاقه دارد اما با این حال آن‌ها تمام سعی خود را در جهت هرچه بهتر شدن تجربه کاربری برای کاربران غیر لمسی خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات