مدل مفهومی اسمارت‌بوک آلکاتل امکان ارتباط تلفن‌هوشمند با داک را بدون اتصال فیزیکی میسر می‌کند

چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
مطمئنا پیش از این نیز با مفهوم ابزار‌های هیبریدی از طریق پدفون ایسوس و لپ‌داک موتورولا آشنا شده‌اید. این گجت‌ها متشکل از دو قسمت جداگانه هستند که یکی از آن‌ها فقط از یک باتری غول‌پیکر و صفحه‌ی نمایش تشکیل شده است. اما همه‌ی این موارد برای کار نیاز به اتصال فیزیکی هر دو قسمت به یکدیگر دارند، در حالی که اسمارت‌بوک آلکاتل فاقد چنین ویژگی است.
تبلیغات

آلکاتل در این محصول از فناوری بی‌سیم برای اتصال تلفن‌هوشمند خود به لپ‌تاپ بهره برده است. این فناوری انتقال تصاویر ویدئویی از طریق بی‌سیم (Video Signal over WiFi) نام گرفته است و برای استفاده از صفحه‌کلید و ترک‌پد موجود نیز از ارتباط بلوتوث استفاده می‌شود. این لپ‌تاپ فقط از یک باتری، صفحه‌‌ی نمایش و ترک‌پد تشکیل شده است. یکی از برترین نکات در این مورد امکان استفاده از دو صفحه‌ی نمایش در آن واحد است، یعنی کاربران قادر خواهند بود از صفحه‌ی نمایش تلفن‌هوشمند خود نیز در آن واحد استفاده نمایند.

آلکاتل برای ایجاد ارتباط بین این دو گجت نیز از فناوری جالبی استفاده کرده است. به جای به‌کارگیری NFC، آلکاتل از فناوری ارزان‌تر Hotknot مدیاتک بهره برده است. پد القایی هات‌نات در قسمت زیرین کیبورد جای گرفته است. قرار دادن تلفن‌هوشمند روی این پد القایی منجر به شناسایی تلفن‌هوشمند و در نتیجه برقراری ارتباط می شود. یعنی تلفن‌های‌هوشمندی که از وجود NFC‌ بی‌بهره هستند نیز قادرند تا از این طریق این فناوری، داک مورد نظر را مورد استفاده قرار دهند. شاید یکی از بزرگترین مزیت‌های این ابزار عدم وجود محدودیت برای استفاده از یک تلفن‌هوشمند خاص باشد. همانطور که می‌دانید در پدفون، فقط می‌توان تلفن‌هوشمند اختصاص یافته به آن را استفاده کرد، در حالی که برای این داک می‌توان از انواع نمونه‌های اندرویدی آلکاتل بهره برد.

لینک دانلود ویدئو

داک مورد استفاده در این محصول از یک بدنه‌ی آلومینیومی همچون مک‌بوک‌های اپل بهره می برد. صفحه‌ی نمایش 11 اینچی از نوع IPS و با رزولوشن 1080p است. باتری غول پیکر مورد استفاده در این داک امکان استفاده از آن را در طول روز ممکن می‌کند، چراکه باتری مورد استفاده در آن ظرفیتی 5,000 تا 6,000 میلی‌آمپرساعتی دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات