پیش‌نمایش تکنولوژی آینده‌ی خودروهای خودکار رنو به نام «Next Two»

چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اغلب تصادفات رانندگی ناشی از خطای انسانی هستند و برای کاهش این خطاها رنو نیز مانند بسیاری از خودروسازان در فکر رشد‌دادن فناوری‌های ارتباط خودروها و خودروهای بدون راننده است. رنو این فناوری خود را با نمونه‌ی اولیه‌ای به نام «Next Two» که امیدوار است تا سال ۲۰۲۰ آماده‌ی تولید شود، نمایش می‌دهد.
تبلیغات

رنو نمونه‌ی اولیه جدیدی راه‌اندازی کرده است که از آن برای توسعه‌ی فناوری خودروهای بدون راننده و مرتبط با هم استفاده خواهد کرد. این خودروساز فرانسوی نیز مانند شریکش نیسان، که وعده داده اولین خودروی تمام خودکار بدون راننده‌ی خود را تا سال ۲۰۲۰ عرضه کند، به این فناوری به عنوان یک گام جدی به سمت آینده‌ی خودرو و ارتقای امنیت آن می‌نگرد (ثابت شده است که خطای انسانی اصلی‌ترین عامل تصادفات است).

renault-next-two-autonomous-and-connected-car-prototype 100456728 l

نمونه‌ی اولیه‌ی جدید رنو «Next Two» نام داشته و این خودرو علاوه بر قابلیت رانندگی خودکار، نسل جدید فناوری ارتباط این خودروساز فرانسوی را نیز به همراه دارد. راننده علاوه بر اینکه می‌تواند با خیال راحت پشت فرمان لم بدهد، امکان بهره‌مندی از تعدادی سرویس درون خودرو مانند کنفرانس تصویری، خرید آن‌لاین، اطلاعات سفر و بسیاری دیگر را نیز دارد.

رنو به جای شروع با خودرویی که قابلیت رانندگی در تمام شرایط را داشته باشد، «Next Two» را تنها برای شرایط رانندگی شلوغ یا انباشته و پارکینگ‌ها طراحی کرده است. نمونه‌ی اولیه‌ی «Next Two» نیز مانند تمام خودروهای خودکار از تعداد بیشماری سنسور برای جمع‌آوری داده استفاده می‌کند و سپس این داده‌ها توسط رایانه‌ی اصلی پردازش می‌شوند. پس از آن رایانه عملکردهای خودرو نظیر انتخاب دنده، فرمان و ترمز‌ها را کنترل می‌کند.

renault-next-two-autonomous-and-connected-car-prototype 100456729 l

«Next Two» با استفاده از پهنای باند اینترنت در داخل کابین خودرو قابلیت ایجاد دفتر مجازی، بازی‌ِ اینترنتی و کنفرانس تصویری چندگانه را دارد و با توجه به پلتفرم چندرسانه‌ای کدباز آن، «Next Two» با سیستم عامل‌های اندروید، iOS، و ویندوز۸ سازگاری دارد.

رنو امیدوار است که تا سال ۲۰۲۰ این فناوری‌ها را برای تولید آماده کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات