سیستم‌عامل و نرم‌افزارهای سیستمی و پیش‌فرض گلکسی اس 5 حدود 8 گیگابایت از حافظه داخلی دستگاه را به خود اختصاص داده‌اند!

سه‌شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۶
مطالعه 2 دقیقه
در صورتی که فکر خرید گوشی گلکسی اس 5 سامسونگ را در سر دارید احتمالا بهتر است خرید نسخه 32 گیگابایتی را در نظر داشته باشید چرا که بر اساس گزارشات بدست آمده، رام و نرم‌افزارهای پیش‌فرض این گوشی هم‌اکنون فضای بسیار زیادی از حافظه داخلی آن را اشغال کرده‌اند.
تبلیغات

بر اساس گزارشات بدست آمده، این میزان فضای اشغال شده حدود 8 گیگابایت از حافظه داخلی است که یعنی در صورتی که نسخه 16 گیگابایتی این گوشی را خریداری کنید کمتر نیمی از ظرفیت خریداری شده را در اختیار خواهید داشت و هرگز نشانی از نام 16 گیگ که پول برای آن پرداخته‌اید را نخواهید دید. در مقام مقایسه، نسخه 16 گیگابایتی گوشی نکسوس 5 پس از نصب سیستم‌عامل و تمامی نرم‌افزارهای پیش‌فرض، فضای باقیمانده‌ای معادل 12.1 گیگابایت را در اختیار کاربر قرار خواهد داد.

خوشبختانه از آنجا که گلکسی اس 5 از کارت حافظه microSD پشتیبانی می‌کند تا حدودی می‌توان این مساله را نادیده گرفت اما در مجموع این موضوع مساله خوشایندی برای کاربران نخواهد بود. خریداران گلکسی اس 5 نسخه 16 گیگابایتی احتمالا تا زمانی که اقدام به خریداری یک حافظه جانبی نکنند با مشکل کمبود حافظه مواجه خواهند بود. راه‌حل دیگر نیز خریداری نسخه 32 گیگابایتی است که باز هم به معنی مقداری هزینه اضافی خواهد بود که می‌توانست در مصارف دیگری خرج شود. متاسفانه اطلاعاتی در خصوص اینکه آیا سامسونگ در نسخه نهایی گلکسی اس 5 که به بازار عرضه خواهد کرد فکری برای این مساله می‌کند یا خیر در دسترس نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات