گلکسی S5 نیز در دو نسخه متفاوت و با دو پردازنده اسنپ‌دراگون و اگزینوس اکتا روانه بازارهای مختلف می‌شود

سه‌شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۱
مطالعه 1 دقیقه
همانطور که دیروز در زومیت خواندید، سامسونگ نسل جدید پرچمدار خود را به بازار عرضه کرد. هرچند این کمپانی کره‌ای دیروز حرفی از نمونه‌ی عرضه شده به‌همراه تراشه‌ی اگزینوس به میان نیاورد، اما امروز تایید کرد که گلکسی S5 برای برخی از کشورها که احتمالا ایران نیز جزو آن‌ها خواهد بود، به همراه پردازنده ۸ هسته‌ای اکتا عرضه خواهد شد.
تبلیغات

گلکسی S5 نیز همچون نسل پیشین این تلفن‌هوشمند یعنی گلکسی S4 و همچنین گلکسی‌نوت 3 در دو نسخه عرضه خواهد شد که تفاوت آن‌ها در تراشه‌ی مورد استفاده خواهد بود. نمونه‌‌ای که این کمپانی در کنگره‌ی موبایل بارسلون در اختیار اصحاب رسانه قرار داد و آن را در مراسم برگزار شده به‌همگان معرفی کرد، پذیرای تراشه‌ی اسنپ‌دراگون 801 کوالکام بود (برخی از وب سایت مدل پردازنده را Snapdragon 800 اعلام نموده‌اند) که در فرکانس کاری 2.5 گیگاهرتزی کار می‌کند اما بنابر اعلام سامسونگ نسخه‌ی دیگری از این تلفن‌هوشمند با استفاده از تراشه‌ی هشت هسته‌ای اگزینوس در فرکانس کاری 2.1 گیگاهرتزی عرضه خواهد شد.

در گلکسی اس ۴ تفاوت خاصی بین قدرت و بازده نسخه مجهز به پردازنده Snapdragon کوالکام و Exynos سامسونگ وجود نداشت اما طول عمر باتری مدل مجهز به پردازنده کوالکام به مراتب بهتر نمونه دیگر بود. از طرفی در گلکسی نوت ۳ نیز که شرایط نسبتا مشابه‌ای دارد، نسخه مجهز به اگزینوس برخی از امکانات نسخه کوالکام را ندارد و مثلا قادر به فیلم‌برداری در رزولوشن 4K نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات