مدیرعامل نوکیا: تلفن اندوریدی Nokia X باعث افزایش کاربران ویندوز فون می‌گردد!

سه‌شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
پس از معرفی گوشی‌های اندرویدی سری X نوکیا، خبرنگار انگجت توانسته مصاحبه‌ای را با استفن الوپ، مدیر عامل بخش محصولات نوکیا ترتیب دهد. وی در این مصاحبه سوالات مهمی که در ذهن بسیاری از ما نقش بسته، مثل دلیل تصمیم نوکیا برای ارائه تلفن اندرویدی را از الوپ پرسیده است.
تبلیغات

الوپ در پاسخ به این سوال که آیا مایکروسافت از ابتدا با چنین اقدامی موافق بوده می‌گوید:

مایکروسافت بخش دستگاه‌های موبایل نوکیا را خریداری کرده است.، بنابراین آنها از همان ابتدا می‌دانستند که چه اتفاقاتی قرار است رخ دهد.

با توجه به رابط کاربری کاشی‌شکل نوکیا ایکس و تاکید نوکیا بر استفاده از سرویس ابری مایکروسافت به جای گوگل، می‌توان متوجه شد که مسلما این ابزار با هماهنگی و تحت نظارت مایکروسافت ارائه گشته است. الوپ در این مصاحبه این طور ادامه می‌دهد که نوکیا X در واقع نقش پله اول (یا دروازه ورود) برای ورود نوکیا به یک بازار بکر، یعنی بازار کشورهای در حال توسعه است تا کاربران این کشورها بتوانند با مجموعه‌های نرم‌افزاری مایکروسافت و نوکیا و رابط کاربری کاشی‌های زنده بیشتر آشنا گردند.

بدون شک این یک استراتژی، می‌تواند راهکار جالبی باشد و ما کنجکاوانه منتظریم تا ببینیم که آیا در طولانی مدت این روش جواب می‌دهد یا خیر! چرا بلندمدت؟ پاسخ واضح است! مطمئنا کاربران چند هفته پس از خرید یک گوشی XL نوکیا به سمت ویندوز فون سرازیر نمی‌گردند، اما به نظر می‌رسد که ایده مایکروسافت آن است که جذابیت‌های ویندوز فون را از طریق یک تلفن اندرویدی ارزان‌قیمت به مخاطبان خود نشان دهد و با استفاده از اپلیکیشن‌های اندرویدی سرویس‌های اسکایپ، اوت‌لوک و وان‌درایو این مخاطبان را وارد اکوسیستم مایکروسافت نماید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات