گلکسی اس 5 در مقابل اس 4: چه چیز تغییر کرده است؟

سه‌شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ شب گذشته در یک کنفرانس اختصاصی از نسل پنجم تلفن گلکسی اس خود رونمایی کرد. این تلفن هرچند از نظر ظاهری تغییری چندانی نسبت به دو نسل قبل خود نکرده، اما از نظر کیفیت تصویر برداری ارتقاء یافته و به سخت‌افزار قوی‌تری نیز مجهز شده است. در ادامه مطلب با زومیت همراه باشید تا مقایسه‌ای بین مشخصات فنی Galaxy S5 و Galaxy S4 داشته باشیم.
تبلیغات

سامسونگ بالاخره از گلکسی اس ۵ رونمایی کرد. این تلفن برخلاف گمانه‌زنی‌های قبلی همچنان از بدنه پلاستیکی بهره می‌برد و از نظر شکل و شمایل ظاهری نیز تغییر چندانی در آن ایجاد نشده است. تنها تغییر محسوس در ظاهر تلفن، استفاده از طرح خاص دانه دانه‌ای است که در پشت تلفن بکار گرفته شده که به اعتقاد بسیاری بی‌شباهت با طراحی نکسوس ۷ اول گوگل نیست.

اما از نظر سخت‌افزاری سامسونگ تغییرات بسیاری را در این تلفن ایجاد کرده است. به عنوان مثال گلکسی اس ۵ حالا به سنسور اثر انگشت‌خوان مجهز شده است. سامسونگ از الگوی مشابه آنچه اپل در آیفون 5s بکار گرفت، بهره برد و سنسور را با دکمه فیزیکی جلوی دستگاه یکپارچه کرده است. البته نحوه فعال سازی و عملکرد این دو سنسور با یکدیگر متفاوت است و ظاهرا سنسور اثر انگشت‌خوان در اس ۵ با کشیدن انگشت بر روی دکمه فیزیکی فعال می‌شود و این در حالی است در Touch ID اپل باید انگشت را برای لحظه‌ای بر روی دکمه نگاه داریم.

اما شاید تغییر اساسی ایجاد شده در گلکسی اس ۵ نسبت به اس ۴ مربوط به دوربین بکار رفته در آن باشد. سامسونگ از یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی در اس ۵ بهره برده که از جنبه‌های مختلف نسبت به دوربین ۱۳ مگاپیکسلی اس ۴ که خود جزء بهترین‌ها در دنیای موبایل به شمار می‌رفت، ارتقاء یافته است. دوربین این تلفن حالا دارای سرعت فوکوس به مراتب سریع‌تر و دقت بالاتر در ضبط ویدیو و تصاویر HDR است. این دوربین قادر به ضبط ویدیو در رزولوشن 4K بوده و رابط کاربری نرم‌افزار آن نیز بهینه و ساده‌تر شده است.

مورد بعدی که سامسونگ در کنفرانس معرفی این تلفن تکیه بسیاری به آن کرد، بهبود عملکرد باتری و افزایش طول عمر آن است. سامسونگ این بار از یک باتری ۲۸۰۰ میلی آمپر ساعتی در پرچمدار خود بهره برده و در کنار آن حالت نر‌م‌افزاری Power Saving Modeدرا قرار داده است تا مصرف انرژی به شکل بهتری مدیریت شود.

گلکسی اس ۵ همچنین ضد آب و ضد گردو‌غبار است و توانسته استاندارد IP67 را در این زمینه کسب کند. سامسونگ توصیه می‌کند که هرچند اگر تلفن به داخل آب بیفتد برای آن مشکلی ایجاد نمی‌شود، اما نباید آن را زیر آب نگاه دارید.

 

Samsung Galaxy S5

Samsung Galaxy S4

سیستم عامل

Android

4.4 KitKat

Android 4.2.2

ابعاد

142 x 72 x 8.13 mm;

137 x 69 x 7.9 mm; 

وزن

 145 grams

130 grams

صفحه نمایش

5.1-inch 1080p HD AMOLED display

5-inch full HD Super AMOLED; 1,920x1,080 pixels, 441ppi

4G LTE

بله

بله

NFC

بله

بله

دوربین پشت

16-megapixel, 4K video

13-megapixel, 1080p HD video

دوربین جلو

2-megapixel

2-megapixel

پردازنده

Snapdragon 801

1.9GHz quad-core Snapdragon 600 (U.S. version); or proprietary 1.6GHz octa-core Exynos 5 Octa

ظرفیت

16GB, 32GB

16GB, 32GB, 64GB

درگاهmicro  SD

Up to 126GB

Up to 64GB

باتری

2,800mAh battery

2,600mAh

قیمت

n/a

AT&T: $199, 16GB with contract; T-Mobile: $149.99 down plus $20/month for 24 months; U.S. Cellular: $199, 16GB with contract; Sprint: $249, 16GB, new customers get it for $149; all other carriers TBA

رنگ بندی

Charcoal black, shimmery white, electric blue, copper cold. Depends on regions and launch markets.

Black, white

آیا تغییرات ایجاد شده در گلکسی اس ۵ برای شما راضی‌کننده بودند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات