استفاده از QNX به‌جای ویندوز، در نسل بعدی نرم‌افزار سینکِ فورد

سه‌شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
فورد درحال تلاش برای رفع معایب سیستم درون خودروی خود است و در همین راستا قصد دارد نسل جدید سیستم سینکِ خود را به جای ویندوز مایکروسافت بر پایه‌ی QNX بلک‌بری بسازد. استفاده از QNX نه تنها ارزان‌تر بوده، بلکه بهبود‌هایی نیز در سرعت و انعطاف‌پذیری این سیستم ایجاد خواهد کرد.
تبلیغات

علاوه‌بر اینکه آلان مولالی، مدیرعامل فورد، کاندیدای مدیرعاملی مایکروسافت بوده، این دو شرکت به خاطر استفاده‌ی فورد از ویندوز در نرم‌افزار سینک خود، رابطه‌ای طولانی و گرم داشتند. اگر خبر رسیده از سایت بلومبرگ صحت داشته باشد، این رابطه‌ی گرم و نرم می‌تواند تغییر کند. این خبرگزاری از برنامه‌ی فورد برای عدم استفاده از ویندوز در نسل بعدی سیستم سینک خود و استفاده از QNX بلک‌بری به جای آن خبر داده است. منابع بلومبرگ ادعا کرده‌اند که حرکت به سمت QNX می‌تواند مقرون به صرفه‌تر بوده و نیز به صورت بالقوه می‌تواند باعث بهبود در «سرعت و انعطاف‌پذیری» شود.

ford sync logo

در واقع فورد در سه سال اخیر، با توجه به نظرسنجی‌های رضایت مشتریان توسط J.D.Power و گزارشات مصرف‌کنندگان، آرای مختلفی اعم از خوب یا بد در خصوص کیفیت خودروهای خود دریافت کرده است؛ بنابراین مسئله‌ی کارایی می‌تواند در اینجا عامل تصمیم‌گیرنده باشد. در حال حاضر فورد، بلک‌بری و مایکروسافت سکوت کرده و هیچ اعلام نظری در مورد این خبر نکرده‌اند. اگر این گزارش درست باشد، فورد می‌تواند خود را به شرکت بهتری تبدیل کند(با توجه به نظر مشتریان). در حال حاضر برندهای لوکسی همچون آئودی و BMW از QNX در سیستم‌های درون خودرویی خود استفاده می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات