گوشی Xperia Z2 سونی رونمایی شد: صفحه‌نمایش بهبود یافته، تصویربرداری 4K، پردازنده اسنپدراگون 801 و 3 گیگابایت رم

دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۱
مطالعه 5 دقیقه
دستگاه‌های پرچمدار سونی اغلب برای رسیدن به موفقیت با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند، اما این مساله کمپانی مطرح ژاپنی را از بروز کردن محصولات خود به منظور رقابت با دیگر بزرگان باز نداشته است. با توجه به اینکه اکنون بیش از یک سال از عمر Xperia Z می‌گذرد و گوشی Xperia Z1 نیز تولد شش ماهگی خود را جشن می‌گیرد، کنگره جهانی موبایل، رخدادی منحصر به فرد برای سونی است تا از پرچمدار جدید یعنی Xperia Z2 خود رونمایی کند.
تبلیغات

 بطور مشخص این دستگاه، ویژگی‌های بسیاری را در خصوصیات ظاهری و دیگر ویژگی‌ها از نسل قبلی خود به ارث برده است اما سونی تلاش نموده نفس تازه‌ای را به کالبد دستگاه خود دمیده و آن را از نسل پیشین متمایز نماید. از آنجا که می‌دانیم بسیار نسبت به فهمیدن ویژگی‌ها و مشخصات دستگاه جدید کنجکاو هستید، اجازه دهید مستقیما به سراغ جزئیات برویم. گوشی هوشمند Z2 از یک صفحه‌نمایش 5.2 اینچی Full HD یعنی با رزولوشن 1080p از نوع Triluminos بهره می‌برد که در قالب یک فریم از جنس الومینیوم یک تکه و بدنه شیشه‌ای مقاوم جای گرفته است. در داخل این پوشش باکیفیت، شاهد استفاده از یک پردازنده چهار هسته‌ای 2.3 گیگاهرتز اسنپدراگون 801 کوالکام هستیم که 3 گیگابایت حافظه رم آن را همراهی می‌کند.  16 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی، پشتیبانی از کارت حافظه microSD و یک باتری 3200 میلی آمپری نیز ظرفیت معقول و مناسبی برای عملکرد دستگاه ایجاد می‌کند. سونی در این گوشی هوشمند، همانند نسل قبلی از یک دوربین 20.7 مگاپیکسلی Exmor RS استفاده کرده است که البته در نسخه جدید قادر به ضبط ویدئو با کیفیت خارق‌العاده 4K است. در قسمت جلویی دستگاه نیز شاهد یک دوربین بهبود یافته 2.2 مگاپیکسلی هستیم. تمام این اجزا در مقابل انتقال آب ایمن بوده و شاهد دستگاهی با گواهی ضدآب IP58 هستیم.

DSC07009 800 wm

در مجموع شاهد دستگاهی هستیم که در تمامی قسمت‌ها به سطح بالاتری ارتقاء یافته است و این همان استراتژی است که سونی در سال پیش هم در قبال سری Z خود نسبت به پیاده‌سازی آن اقدام کرد. گرچه Xperia Z2 مقدار اندکی بلندتر و نازک‌تر از Xpera Z1 است اما شناسایی این گوشی از برادرش کار ساده‌ای نیست. یکی از بخش‌هایی که سونی به بهبود آن توجه ویژه‌ای داشته صفحه‌نمایش دستگاه است. سونی در تلاشی به منظور بهینه‌سازی بیشتر صفحه‌نمایش، بخش تلویزیون‌های این کمپانی را نیز وارد عمل کرده و صفحه نمایش Triluminos IPS پرچمدار جدید را به فناوری BRAVIA مجهز کرده است. Live Color LED یکی از نمونه‌های این اقدام است که با ترکیب فسفر قرمز، سبز و LEDهای آبی، روشنایی بیشتر و رنگ‌های زنده‌تری را به نمایش می‌گذارد. در تصویر زیر که در آن شاهد قرارگیری نسل جدید و قبلی سری Z در کنار هم هستیم، می‌توانید تا حدودی متوجه بهینه‌سازی انجام گرفته بر روی صفحه‌نمایش پرچمدار جدید سونی شوید.

DSC07026 800 wm

صفحه‌نمایش گوشی هوشمند جدید سونی با بهبود قابل‌توجهی مواجه بوده است اما سونی بهینه‌سازی و ارتقاء بخش ویدئو را نیز فراموش نکرده است. پرچمدار Z2 از قبلیت تصویربرداری با کیفیت 4K در نرخ 30 فریم بر ثانیه با همراهی تثبیت‌گر تصویر SteadyShot بهره می‌برد. شما هنگام اجرای همان ویدئوی 4K بر روی صفحه‌نمایش 1080p گوشی شاهد شکوه کامل تصویر نخواهید بود (احتمالا سونی امیدوار بوده است که شما یکی از تلویزیون‌های 4K این کمپانی را نیز خریداری نمایید) اما همچنان می‌توانید به میزان قابل توجهی به بزرگ‌نمایی تصویر و مشاهده کوچکترین جزئیات تصویر ضبط شده بر روی دستگاه بپردازید.

در صورتی که مشخصات ذکر شده کافی به نظر نمی‌رسد، سونی همچنین تعدادی اپلیکیشن اختصاصی دوربین را نیز توسعه داده است تا آخرین ذره‌ی توان دوربین را نیز مورد استفاده قرار دهد. در Xperia Z2 شاهد بهره‌گیری Timeshift هستیم که امکان ضبط و ویرایش سریع ویدئو را بصورت تصویر آهسته در 120 فریم بر ثانیه فراهم می‌کند. افکت‌های خلاقانه جدید، دی‌فوکوس پس‌زمینه و گزینه‌های واقعیت افزوده اکنون برای تصویربرداری با این گوشی در دسترس قرار گرفته‌اند. متاسفانه حالت Timeshift به کیفیت 720p در 120 فریم بر ثانیه محدود شده است که می‌تواند آب سردی بر آتش کیفیت بالای مورد انتظار باشد.

تمرکز قوی سونی بر بخش سرگرمی به این کمپانی کمک می‌کند تا بتواند دستگاه خود را از دیگر رقبا متمایز نماید. حال به نظر می‌رسد در Xperia Z2 شاهد پیش‌تر رفتن سونی در این بخش هستیم. در صورتی که این دستگاه بتواند کلیه انتظارات شما را برآورده کند و شما خودتان را در صدد خرید یک نسخه از پرچمدار در روز عرضه آن بیابید، سونی یک جفت هدفون MDR NC31EM را بعنوان یک تشکر کوچک در درون جعبه قرار خواهد داد. این هدفون‌ها به تنهایی در حذف اصوات مزاحم بسیار خوب عمل می‌کنند اما با مقداری کمک از سوی الگوریتم داخلی حذف نویز Z2، شما بهترین کیفیت صدا را در فضای باز شاهد خواهید بود.

سونی گوشی هوشمند Z2 خود را «تفاوتی در تجربه» می‌نامد که با توجه به ویژگی‌های بسیار مناسبی که از آن شاهد هستیم به نظر می‌رسد کمپانی ژاپنی در صدد هدف‌گیری کاربرانی است که سخت‌افزار و نرم‌افزار نوآورانه را خواستار هستند. این گوشی سبک و در عین حال بسیار مستحکم، سریع و پاسخگو است و از تمامی ویژگی‌های مثبت گوشی‌های هوشمند سری Z سونی بهره می‌گیرد. موارد بسیاری وجود دارد که نظر علاقمندان را به پرچمدار جدید سونی جلب خواهد کرد؛ با این وجود امیدواریم هنگامی که به منظور بررسی این گوشی را در دست می‌گیریم همه چیز به همان خوبی که گفته می‌شود باشد. در ماه مارس سال جاری شاهد عرضه جهانی Xperia Z2 خواهیم بود بنابراین احتیاجی به صبر و تحمل طولانی نخواهد بود.

برای مشاهده کلیه مقالات مرتبط با کنگره جهانی موبایل 2014 می‌توانید به صفحه اختصاصی MWC 2014 مراجعه نمایید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات