فوجیتسو تبلت‌های با بازخورد لمسی-بصری را تا سال 2015 روانه بازار می‌کند

دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۴
مطالعه 2 دقیقه
در سال 2012، همه ما در خصوص تکنولوژی صفحات لمسی هیجان‌زده بودیم. صفحاتی که از طریق تعامل با لمس، این حالت را در شخص ایجاد می‌کرد که تصور کند بطور مستقیم می‌تواند آنچه بر صفحه نقش بسته را حس کند. به محض اینکه تکنولوژی و پیاده‌سازی‌های مربوط به نمایشگرهایی با قابلیت حس کردن محتوا به میدان آمدند، نمایشگرهای لمسی عادی به سرعت از مرکز توجه خارج شدند. حال فوجیتسو از تکنولوژی حسی بصری خود پرده‌برداری کرده است که در ادامه به معرفی مختصر آن خواهیم پرداخت.
تبلیغات

فوجیتسو در حال کار بر روی یک سیستم مافوق صوت است که میزان اصطکاک میان انگشتان و صفحه‌نمایش را تنظیم کرده و تغییر می‌دهد و می‌تواند به زودی برای مصارف تجاری آماده شود. در تصویر نمایش داده شده برای توضیح این فناوری، به نظر می‌رسد که کاربر قادر خواهد بود تارهای یک ساز ژاپنی را کشیده و رها نموده، قفل ترکیبی ایجاد کند یا حتی یک تمساح را لمس نماید.

afterthebreak

فوجیتسو یک نمونه اولیه از فناوری خود را برای نمایش در کنگره جهانی موبایل آماده کرده و برنامه دارد که تکنولوژی مذکور را تا سال 2015 برای عرضه بعنوان یک سخت‌افزار تجاری به بازار مصرف عرضه نماید. تصور می‌کنیم که نوازش یک مارمولک عظیم‌الجثه آن هم از روی صفحه‌نمایش و بدون خطر خورده شدن چیزی باشد که بسیاری منتظر آن هستند!

برای مشاهده کلیه مقالات مرتبط با کنگره جهانی موبایل 2014 می‌توانید به صفحه اختصاصی MWC 2014 مراجعه نمایید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات