تلفن خارق‌العاده YotaPhone معرفی شد: دو صفحه نمایش مجزا، پردازنده Snapdargon 800 و قیمت 675 دلار

دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
یکی از برترین و خلاقانه‌ترین محصولات نمایشگاه امسال بارسلونا اسپانیا را می‌توان تلفن با دو صفحه نمایش Yota نامید. تلفن هوشمندی که سال گذشته، با اشکالات ریز و درشت به نمایشگاه آمده بود، ولی امسال با برطرف کردن معایب قبلی، خود را برای حضور در بازار تلفن‌های هوشمند آماده کرده است.
تبلیغات

 محصول جدید Yota با صفحه نمایش دوتایی، پنل E-link کاملا لمسی را به بدنه پشتی اضافه نموده است که می‌تواند توییت‌ها،‌ ایمیل‌ها و پیغام‌های شما را در صفحه نمایش  4.7 اینچی نمایش دهد و بدین ترتیب نیاز شما به استفاده از صفحه قدیمی و پرمصرف جلویی که تاکنون تنها نمایشگر محصولات دیجیتالی محسوب می‌شد را کاهش دهد. 

اما این، تمامی بهبودهایی نیست که نسل جدید تلفن‌های دو صفحه Yota تجربه می‌کند. از طرف دیگر، وقتی که تلفن را به سمت معمول نگاه می‌کنید، صفحه نمایش 5 اینچی از نوع AMOLED و با رزولوشن 1080p مواجه می‌شوید. در قلب دستگاه نیز، تراشه 800 Snapdragon با فرکانس کاری 2.3 گیگاهرتزی جایگزین Snapdragon 6o0 شده است و وظیفه پردازش اطلاعات مربوط به دو پنل لمسی را در ضخامتی به اندازه 8.9 میلی‌متر دارد. 

yotaphone2-lead

تنها اشکالی که می‌تواند ضربه بر پیکره این محصول نسل آینده باشد، عدم پشتیبانی از تمامی  اپلیکیشن‌های اندرویدی در پنل لمسی پشت‌ آن است. پنلی که می‌تواند در اپلیکیشن‌های امروزی نقش بسزایی داشته باشد و با مصرف کمتر از صفحه نمایش جلو، قابلیت‌های کم کردن مصرف انرژی را نیز به همراه داشته باشد. در کل در استفاده از پنل لمسی پشت  ناچارید به تعداد محدودتری از اپلیکیشن‌های اندرویدی بسنده کنید. البته سازندگان Yota نیز که به اشکالات محصول خود واقف هستند، در پی حل این موضوع هستند. از جمله اقدامات آن‌ها، باز گذاشتن SDK محصول خود برای تمامی توسعه دهندگان و گفت و گو با گوگل، آمازون و Barnes & Noble برای توسعه اپلیکیشن‌هایشان و سازگاری آن‌ها، با پنل لمسی پشت تلفن‌هوشمند Yota است.  

یوتا ایده بسیار جالب و کاربردی را ارایه کرده است، میزان قابل توجه‌ای از شارژ باطری در تلفن‌های هوشمند صرف نمایشگر در اموری مانند برقراری تماس، خواندن توییت‌ها، مطالعه ایمیل و غیره می‌شود. تمام این امور از طریق صفحه نمایش بسیار کم مصرف E-INK پشت تلفن یوتا قابل انجام هستند با این تفاوت که در این حالت مصرف انرژی چندین برابر کمتر از زمانی خواهد بود که از صفحه نمایش جلوی دستگاه استفاده می‌کنید.

برای مشاهده کلیه مقالات مرتبط با کنگره جهانی موبایل 2014 می‌توانید به صفحه اختصاصی MWC 2014 مراجعه نمایید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات