تبلت تبدیل شدنی Pavilion x360 اچ‌پی معرفی شد: طراحی مشابه یوگا، قیمت ارزان‌تر

دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
اچ‌پی که مدتی است در صنعت محصولات مبتنی بر ویندوز اسیر رقیب سرسختی چون لنوو شده، قصد دارد رقابت در حوزه ابزارهای نوین تبدیل‌شدنی را داغ‌تر کند. Pavilion x360 یک تبلت/نت‌بوک تبدیل شدنی است که شباهت بسیار زیادی به محصولات سری یوگا لنوو دارد. نقطه قوت این دستگاه قیمت بسیار خوب آن است.
تبلیغات

طرح یوگای لنوو مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفت و حالا اچ‌پی نیز با عاریه گرفتن این سبک طراحی از لنوو محصول 11 اینچی Pavilion x360 را معرفی نموده است. این دستگاه می‌تواند تا زاویه 360 درجه بچرخد، از این رو به چهار شکل می‌توان با آن کار کرد. اچ‌پی نیز از همین ترمینولوژی برای شرح حالت‌های مختلف کاری بهره برده است. Stand Mode برای حالتی است که کیبورد دستگاه به زیر آن تا شده و Tent Mode برای حالتی است که دستگاه به طور وارونه قرار گرفته است. درست مانند یوگا وقتی کیبورد را تا جدا می‌کنید تا از دستگاه در حالت تبلت استفاده کنید، کیبورد این دستگاه هیبریدی غیرفعال می‌گردد.

پس تفاوت این دستگاه با یوگای لنوو در چیست؟ پاسخ قیمت دستگاه است. در حالی که اکثر دستگاه‌های تبدیل‌شدنی ویندوزی قیمت‌های بسیار بالایی دارند، قیمت x360 از 400 دلار آغاز می‌گردد. برای مقایسه بهتر بد نیست بگوییم که حتی ابزارهای تبدیل شدنی میان‌رده Flex لنوو قیمتی در حدود 550 دلار و بالاتر دارند. البته قیمت پایین‌تر به معنای مشخصات سخت‌افزاری ضعیف‌تر است. x360 مجهز به یک پردازنده Bay Trail اینتل از سری پنتیوم اینتل، 500 گیگابایت حافظه نوع دیسک سخت (خبری از SSD نیست) و یک نمایشگر با رزولوشن 1366 در 768 پیکسل است. البته  خوشبحتانه نمایشگر دستگاه از نوع IPS است تا زاویه دید مناسبی داشته باشد.

همچنین اچ‌پی تکنولوژی صوتی بیتس را در این محصول خود نیز گنجانده است، پس انتظار می‌رود که حداقل در زمینه صدای خروجی، x360 عملکرد بهتری نسبت به محصولات مشابه تولید لنوو داشته باشد. از دیگر مزایای این تبلت/نت‌بوک تبدیل شدنی می‌توان به سه در گاه USB و یک پورت کامل HDMI اشاره کرد که می‌تواند نظر مشتریان را جلب نماید.

hp-x360

در مورد عمر باتری دستگاه هنوز اطلاعات دقیقی منتشر نشده، اما یکی از مسئولان اچ‌پی اعلام نموده که باتری 2 سلولی این دستگاه می‌تواند تا بیش از 4 ساعت دوام بیاورد. مشخصا چهار ساعت برای یک دستگاه قابل حمل 1.36 کیلوگرمی چندان رضایت‌بخش نیست، اما همان طور که گفتیم برای کاهش قیمت برخی قابلیت‌ها نیز از بین رفته‌اند.

انتظار می‌رود که x360 روز 26 فوریه (6 اسفند) در ابتدا در رنگ قرمز ارائه شده و پس از آن نسخه نقره‌ای دستگاه نیز روانه بازار گردد.

برای مشاهده کلیه مقالات مرتبط با کنگره جهانی موبایل 2014 می‌توانید به صفحه اختصاصی MWC 2014 مراجعه نمایید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات