گوگل تیرماه سال آتی، ساعت‌هوشمند خود را با همکاری ال‌جی معرفی خواهد کرد

دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۶
مطالعه 2 دقیقه
براساس اطلاعاتی که توسط یکی از منابع آگاه فاش شده است، گوگل ماه آتی میلادی برنامه‌های خود را برای تولید یک سیستم‌عامل مختص به ساعت‌های‌هوشمند اعلام خواهد کرد. همچنین وی نوید ظهور ساعت‌هوشمند گوگل را نیز در مراسم Google I/O در تیر ماه سال آتی شمسی داده است.
تبلیغات

در مورد ساعت‌هوشمند گوگل، غول جستجوگر اینترنتی، تمامی موارد مورد نیاز برای توسعه‌ی یک ساعت‌هوشمند را از جنبه‌های نرم‌افزاری توسعه خواهد داد؛ اما این کمپانی همچون گذشته جزئیات سخت‌افزاری را به شریک سخت‌افزاری خود واگذار خواهد کرد. در این حالت، ال‌جی را باید به‌عنوان شریک سخت‌فزاری گوگل در نظر بگیریم، چراکه این دو کمپانی تا به حال دو محصول موفق نکسوس 4 و نکسوس 5 را به بازار عرضه کرده‌اند.

گوگل شاید یکی از کمپانی‌های پیشرو در دنیای فناوری باشد که زودتر از سایرین در این حوزه قدم گذاشته است. بازار گجت‌‌های پوشیدنی مخصوصا ساعت‌های‌هوشمند حوزه‌ای است که بسیاری از تولیدکنندگان برای آن دندان تیز کرده‌اند و محصولات متعددی تاکنون راهی بازار شده است. شاید علت علاقه‌ی کمپانی‌های فعال در این حوزه نشات گرفته از پیش‌بینی انجام شده برای بازار ساعت‌های‌هوشمند باشد که بازاری 19 میلیارد دلاری را برای آن حوزه در سال 2018 پیش‌بینی کرده‌اند.

گوگل در سیستم‌عامل اختصاصی ساعت‌هوشمند نیز استفاده از ویژگی‌هایی چون دستیار صوتی Google Now و قابلیت‌های جستجوی گوگل را پررنگ‌تر از پیش کرده است. گوگل این ویژگی‌ها را در عینک‌هوشمند خود نیز مورد استفاده قرار داده است.

هم اکنون ساعت‌های‌هوشمند فروش چشم‌گیری ندارند و علت آن در نظرات کاربران و منتقدان عرصه‌ی فناوری نهفته است. این افراد بر این عقیده‌اند که ساعت‌های‌هوشمند به‌اندازه‌ی کافی کارا و کاربردی نیستند و با مفهوم جا افتاده از ساعت‌های‌هوشمند در اذهان کاربران فاصله دارند. باید به انتظار نشست تا ببینیم آیا گوگل می‌تواند آنچه که مدنظر کاربران است در قالب یک محصول موفق به بازار عرضه کند یا خیر؟

نباید از یاد برد که اپل نیز در نظر دارد تا ساعت‌هوشمند خود منتسب به iWatch را در سال 2014 به بازار عرضه کند، در حالی که دیروز نیز سامسونگ، دیگر بازیگر قدرتمند عرصه‌ی فناوری ساعت‌هوشمند گیر 2 و گیر 2 نئو را که مبتنی بر تایزن هستند، معرفی کرد. همچنین نباید غول ژاپنی را از یاد ببریم، چراکه سونی نیز در مورد گجت‌های پوشیدنی و همچنین ساعت‌های‌هوشمند توفیقاتی را کسب کرده است. سال 2014 عرصه‌ی رقابت محصولات کمپانی‌های یاد شده در حوزه‌ی گجت‌های پوشیدنی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات