موزیلا و Spreadtrum قراردادی را به منظور تولید ارزان‌ترین گوشی هوشمند به قیمت 25 دلار به امضا رساندند

دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۹
مطالعه 2 دقیقه
گوشی‌های هوشمند روز به روز ارزان‌تر و سریع‌تر می‌شوند اما همچنان یافتم یک گوشی هوشمند با قیمتی زیر 100 دلار بسیار مشکل است و در صورتی که بدنبال نمونه‌ای زیر 50 دلار بگردیم احتمالا هیچ موردی یافت نخواهد شد. حال موزیلا، شرکت توسعه‌دهنده مرورگر محبوب فایرفاکس و نیز سیستم‌عامل موبایل Firefox OS قصد دارد این سنت را شکسته و با امضای توافقنامه‌ای، در صدد است گوشی‌های هوشمند 25 دلاری مبتنی بر سیستم‌عامل فایرفاکس را وارد بازار نماید.
تبلیغات

 انتظار می‌رود این گوشی هوشمند 25 دلاری از یک صفحه‌نمایش 3.5 اینچی با رزولوشن 320 در 480 پیکسل (یعنی دقیقا همان اندازه و رزولوشن آیفون 3GS)، وای‌فای داخلی، بلوتوث، رادیو اف‌ام و نیز عملکرد دوربین بهره‌مند باشد. این دستگاه همچنین از اپلیکیشن‌های سنتی تلفن و مرورگر که بصورت پیش‌فرض با Firefox OS ارائه می‌شود پشتیبانی خواهد کرد و به اکوسیستمی از اپلیکیشن‌های وب و مبتنی بر HTML5 دسترسی خواهد داشت. طرح مرجع این گوشی همچنین از یک دوربین 2 مگاپیکسل پشتی نیز برخوردار است.

برنامه از این قرار است که گوشی هوشمند 25 دلاری فایرفاکس بسیار کاربردی‌تر و پر امکانات‌تر از فیچرفون‌های عادی قدیمی باشدکه پیش‌تر نیز آن‌ها را با سطوح قیمتی مشابه دیده‌ایم. به منظور دستیابی به این اهداف، فایرفاکس به تازگی قراردادی را با Spreadtrum، تولیدکننده‌ی چینی چیپ‌های پردازشی به منظور استفاده از چیپ SC8621 تازه‌ معرفی شده این کمپانی به امضا رسانده است. این چیپ به گونه‌ای طراحی شده است که تا حد امکان از نظر قیمت و هزینه بهینه باشد و به نحوی می‌توان مقصود تولیدی آن را در همین گوشی 25 دلاری فایرفاکس جستجو نمود.

موزیلا و Spreadtrum همچنین اقدامات لازم برای هماهنگ نمودن سیستم‌عامل فایرفاکس با چیپ‌های پردازشی SC6821 و SC7710 WCDMA را به انجام رسانده‌اند و به زودی یک طرح مرجع برای SC7715 را ارائه خواهند کرد که یک تراشه با ارتباطات داخلی محسوب می‌گردد. در حال حاضر سیستم‌عامل فایرفاکس بر روی سه دستگاه که توسط چهار اپراتور ارائه می‌شوند در 15 بازار عرضه می‌شود. موزیلا امیدوار است که طی سال 2014 بازار خود را به آمریکای لاتین نیز گسترش دهد و اپراتور Deutsche Telekom نیز سیستم‌عامل فایرفاکس را وارد بازارهای اروپایی خواهد نمود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات