گزارش زومیت از مراسم داده پرداز رایانه متین و سیلیکون پاور

یک‌شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۲
مطالعه 5 دقیقه
شب گذشته شرکت داده پرداز رایانه متین کنفرانس ویژه‌ای را با حضور مدیران رده بالای شرکت سیلیون پاور و اصحاب رسانه برگزار کرد و در آن ضمن ارایه گزارش عملکرد این شرکت در سال جاری از محصولات جدید سیلیکون پاور نیز رونمایی نمود.
تبلیغات

شرکت داده پرداز رایانه متین یکی از مطرح‌ترین توزیع کنندگان انواع حافظه در کشور است که اخیرا وارد بازار موبایل نیز شده و نسبت به عرضه برخی از ابزارهای موبایل هواوی و ایسوس اقدام کرده است. این شرکت به مناسبت حضور مدیرعامل شرکت سیلیکون پاور در کشور، شب گذشته یک کنفرانس خبری را در هتل سیمرغ تهران برگزار کرد و در آن از محصولات جدید و سیاست‌های این کمپانی تایوانی سخن به میان آورد.

ma tin 04

در ابتدای مراسم مدیرعامل شرکت داده پردازی متین اطلاعاتی را در رابطه با این شرکت ارایه کرد. او در میان صحبت‌های خود اشاره کرد که در حال حاضر بین ۳۰ تا ۴۰ درصد کل بازار حافظه کشور در اختیار برندهای متین شامل سیلیکون پاور، اپیسر و PQI است. علی توشه‌جو در صحبت‌های خود اعلام کرد که شرکت متین به تازگی علاوه بر تراشه وارد بازار نوت‌بوک، تبلت و موبایل نیز شده است و قصد دارد در این بخش از بازار نیز فعالیت خود را گسترش دهد.

او یکی از نقاط قوت شرکت را در مراکز خدمات که در شهرهای بزرگ کشور راه‌اندازی شده‌اند، دانست. در حال حاضر شرکت متین در شهرهای تهران،‌ اصفهان،‌ اهواز،‌ تبریز، شیراز، مشهد، رشت و کرمانشاه دفتر خدمات دارد و قصد دارد به زودی دفاتر جدیدی را در شهرهای یزد، کرمان، بندرعباس، گرگان و سنندج نیز راه اندازی نماید.  جالب است بدانید که بسیاری از حافظه‌های فلش تحت گارانتی این شرکت دارای گارانتی تعویض مادام‌العمر هستند.

matin 03

در ادامه مراسم از مدیرعامل سیلیکون پاور خواسته شد تا سخنرانی خود را آغاز کند. او ابتدا معرفی کلی در مورد شرکت سیلیکون پاور ارایه کرد و گفت که این کمپانی در سال ۲۰۰۳ با سرمایه اولیه ۶۰۲ میلیون دلار تایوان در این کشور شروع به کار کرده است. این کمپانی که در زمینه تولید انواع حافظه فعالیت می‌کند در حال حاضر حدود ۷۰۰ کارمند دارد و محصولات این شرکت در شاخه‌های فلش‌داریو‌های USB، حافظه‌های پرسرعت SSD، هارددیسک‌های خارجی، حافظه‌های وای-فای و همچنین حافظه‌های مبتنی بر رابط تاندربولت در بازارهای مختلف جهان عرضه می‌شوند.

پِری، مدیرعامل سیلیکون پاور در ادامه گفت:

کمپانی سیلیکون پاور با تکیه بر تعهد، خلاقیت و سخت‌کوشی خود، محصولاتش را به کاربرانی که همواره به دنبال ابزارهای ذخیره‌سازی دیجیتالی بی‌نظیر هستند، ارائه می‌کند. این کمپانی تمام تلاش خود را برای عرضه طیف گسترده‌ای از محصولات با کیفیت، همراه با طراحی مبتکرانه، امکانات منحصر بفرد و خدمات پس از فروش فراگیر انجام می‌دهد تا حافظه کاربران خود را شخصی سازد. براساس گزارش سال 2010 مجله Common Wealth در مورد 1000 تولیدکننده برتر تایوان، نرخ رشد درآمد سیلیکون پاور در سال 2009 آن را در جایگاه یازدهم قرار داد و حتی در حوزه تولید نیمه‌رسانا نیز موفق شد جایگاه نخست را از آن خود کند.
media 03

مدیر عامل سیلیون پاور در ادامه به دستاوردهای این شرکت در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت،  این شرکت سریع‌ترین میزان رشد را ظرف 10 سال گذشته در میان کمپانی‌های تولید کننده محصولات مرتبط با حافظه تجربه کرد. نرخ رشد سالانه آن تقریبا به حدود 20 درصد ظرف 10 سال گذشته رسید.  کمپانی سیلیکون پاور به عنوان یک برند مطرح بین‌المللی تمرکز خود را روی بومی سازی کالا و خدمات خود قرار داده است و در همین راستا نیز دفاتر خود را در اغلب مناطق عمده دنیا نظیر ژاپن، ایالات متحده آمریکا، روسیه، هلند، چین و ... افتتاح نمود.

media 02

کارکنان سیلیکون پاور تمام تلاش خود برای هرچه بهتر کردن جایگاه خود و ارائه محصولات بهتر به کار گرفته‌اند و سازمانی کاملا بومی با کارایی بالا ساخته‌اند.

در ادامه جلسه، مدیر فروش منطقه خاورمیانه شرکت سیلیکون پاور، به معرفی محصولات جدید این شرکت پرداخت و نگاهی اجمالی به پاور بانک یا همان باتری‌‌های قابل حمل برای شارژ گجت‌های همراه، حافظه‌های فلش، SSD و حافظه SD و میکرو SD وای فای انداخت.

ازجمله محصولات جالب معرفی شده در این کنفرانس می‌توان به هارددیسک‌های اکسترنال A30 و A80 اشاره کرد. A80 در مقابل نفوذ مایعات و گرد و غبار مقاوم بوده و در برابر ضربه‌های احتمالی نیز آسیب نمی‌بیند. در زمان معرفی این محصولات دمویی پخش شد که در آن مقاومت دیسک سخت A80 از جنبه‌های مختلف مورد ارزیابی قرار داده شده بود. در این ویدیو، دیسک سخت به داخل استخر انداخته می‌شد یا در زیر چرخ ماشین قرار می‌گرفت تا مقاوت آن در شرایط مختلف به نمایش درآید.

محصول جذاب و جالب دیگری که مدیر فروش سیلیکون پاور به آن اشاره نمود، حافظه‌های SD و microSD با قابلیت اتصال وای-فای بودند. این بدین معنا است که اگر از این حافظه‌ها در دوربین یا موبایل خود استفاده کنید از طریق ابزارهای دیگر مانند تلفن هوشمند یا لپ‌تاپ و از طریق اتصال وای-فای قادر به دسترسی همزمان به اطلاعات موجود در حافظه خواهید بود. به عنوان مثال تصور کنید که با دوربین عکاسی خود در حال عکس‌برداری هستید و همزمان با موبایل به حافظه SD متصل شده و تصاویر ثبت شده را از طریق موبایل ویرایش نموده و به اشتراک گذارید.

matin 06

این حافظه وای فای SD امکان اتصال بی‌سیم و همزمان ۸ دستگاه به حافظه را می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات