آیفون، تلفن‌هوشمند محبوب قشر پردرآمد در بازار ایالات متحده است

یک‌شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۱:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
بازار تلفن‌های‌هوشمند در ایالات متحده در سال 2013 میلادی رشدی 21 درصدی را شاهد بوده و بیشترین سهم از بازار نیز در اختیار تلفن‌های‌هوشمند تولیدی اپل با 45 درصد بوده است. گروه NPD گزارشی سالانه را منتشر کرده است که برابر آن اپل در بازار تلفن‌های‌‌هوشمند ایالات متحده شاهد رشد اندکی نسبت به سال 2012 میلادی بوده است. سامسونگ و ال‌جی نیز نسبت به سال 2012 رشد کرده‌اند. اما نکته‌ی بارز محبوبیت بالای آیفون در میان قشر پردرآمد جامعه‌ی ایالات متحده است.
تبلیغات

در مورد گروه خریداران این محصولات نیز باید به این نکته اشاره کرد که افرادی که درآمد لازم را برای خرید همه‌ی محصولات بازار را دارند، آیفون اپل را انتخاب می‌کنند. همانطور که در نمودار زیر نیز ملاحظه می‌کنید، اپل رکورد مربوط به فروش محصول خود به اقشار با درآمد سالیانه 60,000 دلار و بالاتر را به خود اختصاص داده است.

iPhoneUSInt2

رشد بارز بازار در میان افرادی است که درآمد پایینی دارند. به بیان بهتر افرادی که درآمد سالیانه‌ی آن‌ها کمتر از 60,000 دلار است، بیش از 56 درصد از تلفن‌های‌هوشمند به فروش رفته در سال 2013 را به خود اختصاص داده است. فروش تلفن‌های‌هوشمند مربوط به افرادی که درآمدی کمتر از 30,000 دلار دارند، از 21 درصد در سال 2012 به 31 درصد در سال 2013 رسیده است.

شرایط همچنین نشان از بهبود برای اچ‌تی‌سی دارد. این کمپانی تایوانی هشت ماه متوالی با وجود مشکلات فراوان و دست به گریبان بودن با مسائل مختلف به رقابت با سامسونگ و اپل در بازار محصولات رده بالا پرداخته است. اخیرا مدیرعامل این کمپانی اعلام کرد که کمپانی تحت مدیریت خویش در آینده تمرکز بیشتری برای ارائه‌ی محصولات در رده‌ پایین تا متوسط معطوف خواهد کرد. در میان محصولات رده پایین و ارزان‌قیمت نیز موتورولا با ارائه دو محصول با کیفیت و قیمت پایین، نام و نشانی را برای خود کسب کرد. سامسونگ نیز گزینه‌های خوبی را در این رده به بازار عرضه کرده است.

iPhoneUSInt1

تکیه زدن بر رتبه‌ی نخست فروش تلفن‌های‌هوشمند در ایالات متحده نکته‌ی مثبتی است که هم اکنون اپل در آن قرار دارد، اما این سلطنت تا ارائه‌ی محصولی برتر غیر از اپل ادامه خواهد داشت و امکان دارد با ارائه‌ی محصولی بهتر اپل با کاهش فروش و سقوط روبرو شود.

از‌این‌رو و برای رفع چنین نگرانی‌هایی اپل دروازه‌های سایر کشور‌ها را نیز به روی خود گشوده است که می‌توان برای مثال بازار چین را از جمله‌ی چنین مواردی عنوان کرد، چراکه این کشور و اپراتور چایناموبایل در حدود 750 میلیون کاربر دارد. همچنین می‌توان به تصمیم اپل برای اعمال تخفیف در مورد آیفون‌های خود اشاره کرد که منجر به افزایش فروش دو مدل ارائه‌ شده توسط این کمپانی یعنی آیفون 5S و آیفون 5C شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات