مدل مفهومی مزدا هازومی آینده‌ی مزدا۲ را نشان می‌دهد

یک‌شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
نمایشگاه خودروی جنوا ۲۰۱۴ در ۴ مارس (۱۳ اسفند) آغاز به کار خواهد کرد و بسیاری از خودروسازان به معرفی محصولات و مدل‌های مفهومی جدید خود خواهد پرداخت. مزدا نیز با معرفی مدل مفهومی جدید خود به نام هازومی که احتمالا جایگزین خودروی کامپکت مزدا ۲ خواهد شد در این نمایشگاه شرکت خواهد کرد. مزدا همچنین موتور جدید کم‌مصرف دیزلی اسکای‌درایو خود را نیز معرفی خواهد کرد.
تبلیغات

به نظر می‌رسد نمایش بزرگ مزدا در نمایشگاه خودروی جنوا یک خودروی کاملا کوچک باشد. مدل مفهومی هازومی «به مسیر آینده‌ی» خودروی ساب‌کامپکت این برند یعنی مزدا ۲ اشاره می‌کند. جزئیات بسیار کمی در موجود هستند ولی چیزی که از تصویر می‌توان برداشت کرد این است که درهازومی نیز مانند مزدا ۳، مزدا ۶ و CX-5 از زبان طراحی کودو (Kodo) استفاده خواهد شد. انتظار می‌رود این طراحی زیبا بتواند نظر تعداد زیادی علاقه‌مند را به خود جذب کند.

هازومی در زبان ژاپنی به معنی «حد و مرز» بوده و مزدا این نام‌گذاری را برای «خودروی کوچکی که به نظر می‌رسد انرژی زیادی داشته باشد» مناسب می‌داند. به بیان دیگر، باید با خودروی کوچک و دوست‌داشتنی مزدا ۲ که از سال ۲۰۱۰ راه‌اندازی شده بود، خداحافظی کنیم و در عوض برای چیزی به طور قطع بهتر که به خاطر دینامیک رانندگی عالی آن بسیار نسبت به مدل قبلی بسیار پیشرفت دارد، آماده کنیم.

مزدا موتور کوچک دیزلی ۱.۵ لیتری Skyactiv-D خود را نیز در نمایشگاه جنوا به نمایش خواهد گذاشت. این خودروساز هنوز استفاده از این موتور بهینه سوز را در مدل مفهومی هازومی تایید نکرده است، ولی اینکه هر دوی آنها همزمان با هم و در کنار هم معرفی شوند منطقی به نظر می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات