دل به گروهی پیوست که هدف آن اضافه نمون شارژر بی‌سیم در لپ‌تاپ‌ها است

جمعه ۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
شارژ بی‌سیم در تلفن‌های هوشمند به یک موضوع رایج تبدیل شده است و بسیاری از تلفن‌های پرچمدار فعلی بازار از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند. حال تولیدکنندگان لپ‌تاپ در تلاش هستند تا این قابلیت را به دنیای نوت‌بوک‌ها نیز وارد کنند. در همین راستا گروهی به نام Alliance for Wireless Power تشکیل شده و در حال توسعه فناوری‌های مرتبط با این جریان است.
تبلیغات

اخیر Dell، کمپانی بزرگ تولیدکننده PC، به گروه A4WP پیوسته است. این گروه بدنبال اضافه کردن قابلیت شارژ بی‌سیم به لپ‌تاپ‌ها و برخی از لوازم الکترونیکی دیگر است.

تا اینجای کار گروه A4WP توانسته است امکان شارژ بی‌سیم با توان ۲۰ تا ۵۰ وات را فراهم کند که برای شارژ بسیاری از لپ‌تاپ‌های فعلی مناسب است. جالب است بدانید که اینتل نیز عضو این گروه است و در توسعه فناوری‌های مرتبط با شارژ بی‌سیم همکاری می‌کند.

هدف اصلی این گروه آن است که اگر فراموش کردید شارژر لپ‌تاپ‌ خود را همراه بیاورید، بدون آن نیز از طریق یک فناوری استاندارد و به کمک شارژرهای بی‌سیم بتوانید لپ‌تاپ خود را شارژ کنید. شارژ بی‌سیم لپ‌تاپ‌ها برای تمام لپ‌تاپ‌های عضو این گروه قابل استفاده خواهد بود و نیازی نیست شارژر اختصاصی بی‌سیم لپ‌تاپ خود را تهیه کنید.

گروه A4WP در حال حاضر ۸۰ عضو دارد و در بین اعضاء آن تولیدکنندگان مطرح دنیای PC نیز حضور دارند و حالا با اضافه شدن Dell به این گروه انتظار می‌رود دیگر تولیدکنندگان لپ‌تاپ نیز به زودی به آن ملحق شوند. دستاوردهای این گروه در نهایت منجر به حذف نگرانی برای حمل شارژر باتری در بسیاری از ابزارهای بزرگ قابل حمل مانند، لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات