نسخه جدید کنسول اندرویدی Ouya با دسته‌ی بهبود یافته ارائه شد

یک‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۴
مطالعه 2 دقیقه
کنسول بازی مبتنی بر اندروید Ouya اکنون در رنگ مشکی مات، با کنترلر بهتر و 16 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود. Ouya اکنون میزان حافظه ذخیره‌سازی داخلی کنسول بازی خود را دو برابر افزایش داده و طراحی دسته‌ی کنترلر آن را نیز اصلاح نموده است.
تبلیغات

کنترلر حساس Ouya اصلی، یکی از بزرگترین مسائل آزاردهنده مربوط به این کنسول محسوب می‌شد؛ چرا که نه تنها برای نگاه داشتن در دست بسیار نامناسب بود، بخاطر لگ‌های طولانی مدت نیز بدنام شده بود. سازنده‌ی این کنسول ادعا می‌نماید که با طراحی مجدد کنترلر، کلیه مشکلات را مرتفع کرده است. همچنین گفته می‌شود که نسخه جدید، از اتصال وای‌فای بهبود یافته بهره می‌برد. شکایات فراوانی نیز به نسخه اولیه Ouya از نظر نرم‌افزاری وارد بود که اغلب بدلیل عدم تغییر در برخی المان‌های رابط کاربری اندروید خالص بوجود آمده بود. مشخص نیست که این مساله نیز در نسخه ی جدید کنسول حل شده باشد یا خیر.

کنترلر بازطراحی شده، با رنگ مشکی مات و اتصال وای‌فای بهتر، تنها تغییرات نسبت به کنسول Ouya اصلی محسوب می‌شوند. نسخه جدید، از همان چیپ چهار هسته‌ای تگرا 3 در کنار یک گیگابایت رم که کم‌کم رو به کهنگی می‌رود، بهره می‌گیرد. به نظر تصمیم عاقلانه‌تری بود اگر چیپ به تگرا 4 ارتقا داده می‌شد و در مقابل، قیمت دستگاه تا حدودی افزایش می‌یافت؛ چرا که چنین اقدامی موجب افزایش واقعی ارزش این کنسول کوچک می‌شد. با وجود کنسول‌های مشابه دیگری نظیر M.O.J.O که تگرا 4 را بعنوان قلب پردازشی خود ارائه می‌کنند، قدرت پردازشی Ouya به نظر سطح پایین می‌رسد. همینطور با وجود دیگر کنسول‌های مبتنی بر اندروید که بطور مستقیم به پلی استور گوگل متصل می‌شوند، اقدام Ouya در ایجاد استور اختصاصی و محدود خود باعث شک و تردید در موفقیت آینده‌ی این پروژه خواهد بود.

نسخه جدید این کنسول با قیمت 129 دلار از طریق وب‌سایت خود Ouya و نیز آمازون قابل خریداری است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات