گلکسی S5 ضد آب و ضد غبار بوده و از کلید‌های نرم‌افزاری روی صفحه‌‌نمایش بهره خواهد برد

چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
گویا سامسونگ برنامه‌ای برای عرضه‌ی نسخه‌ی ضد گرد‌و‌غبار و ضد آب گلکسی S5 ندارد؛ چراکه براساس اطلاعات ارائه شده توسط منابع موجود، نسخه‌ی معمولی ارائه شده از گلکسی S5 از این ویژ‌گی‌ها برخوردار خواهد بود. این اطلاعات که هم‌اکنون منتشر شده با شایعات مربوط که پیش از این در زومیت منتشر شد، همخوانی دارد.
تبلیغات

گویا سامسونگ در نظر دارد به‌جای عرضه‌ی دو نسخه‌ی متفاوت از یک تلفن‌هوشمند، با یکپارچه‌سازی ویژگی‌های موجود، تلفن‌هوشمند واحدی را با داشتن قابلیت‌های ضد آب‌ و‌ ضد‌ گرد‌و‌غبار بودن به بازار عرضه کند. سامسونگ در نسل پیشین این پرچم‌دار، خاصیت ضد آب و ضد گرد‌و‌غبار بودن را در قالب نمونه ی دیگری به بازار عرضه کرد. اما گویا گلکسی S5 این ویژگی را خواهد داشت.

ادغام این ویژگی در مدل اصلی گلکسی S5 می‌تواند 25 درصد از فروش پرچم‌دار سامسونگ را به خود اختصاص دهد. براساس مطالبی که دیروز منتشر شده است، این کمپانی در نظر دارد تا سنسور اثر انگشت را نیز در تلفن‌هوشمند خود بگنجاند. همانطور که دیروز در زومیت خواندید، این سنسور در کلید Home تعبیه خواهد شد که این موضوع، لزوم حذف این کلید را از بین خواهد برد.

علاوه بر این موارد، انتشار تصاویری از محیط اپلیکیشن بنچمارک انتوتو، نشان از بهره‌گیری از کلید‌های نرم‌افزاری روی صفحه‌ی نمایش در گلکسی S5 دارد. هرچند بسیاری از شایعات حکایت از وجود کلید‌های فیزیکی در این تلفن‌هوشمند دارند. شاید تصویر منتشر شده تا حدودی گواهی بر وجود کلید‌های روی صفحه‌ی نمایش باشد؛ اما نکته ی اصلی در مورد نحوه‌ی قرارگیری سنسور اثر انگشت مطرح است که همانطور که اشاره شد، گویا روی کلید Home خواهد بود.

GalaxyS5Antutu

همانطور که در تصویر نیز ملاحظه می‌کنید این تلفن‌هوشمند از یک صفحه‌ی نمایش با رزولوشن 1080p بهره می‌برد. همچنین تراشه‌ی مورد استفاده در آن اگزینوس 5420 است. از دیگر مشخصات سخت‌افزاری ان می‌توان به حافظه‌ی رم 3 گیگابایتی و دوربین 16 مگاپیکسلی اشاره کرد.

ضمناً آیکون‌های آبی رنگ نوار ابزار در بالای صفحه‌ی نمایش، شبهاتی را در مورد نسخه‌ی سیستم‌عامل مورد استفاده مطرح می‌کند؛ چراکه رنگ آیکون‌های نوار ابزار در اندروید کیت‌کت به سفید تغییر یافته است. البته می‌توان تغییرات در رابط‌کاربری جدید سامسونگ را دلیلی برای این تغییر رنگ عنوان کرد.

مطمئناً تا زمان معرفی این تلفن‌هوشمند نمی‌توان به این تصاویر استناد کرد؛ چراکه احتمال دارد این تصاویر ساختگی باشند. بنابراین باید تا زمان معرفی این تلفن‌هوشمند به انتظار نشست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات