تماشا کنید: تبلت مفهومی 13 اینچی اپل به‌همراه سیستم‌عامل OS X با پشتیبانی از کنترل‌های لمسی

سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
یک کمپانی مشاوره‌ی ایتالیایی ویدئویی را منتشر ساخته است که در آن تصاویر یک تبلت مفهومی از کمپانی اپل را مشاهده می‌کنیم که یک نمونه‌ی 13 اینچی با نام آیپد‌پرو است. همانطور که در تصاویر نیز ملاحظه می‌کنید، این تبلت از یک صفحه‌ی نمایش غول‌پیکر با طراحی زیبایی بهره می‌برد که زائیده‌ی حاشیه‌های باریک آن است. سیستم‌عامل این تبلت نه iOS بلکه OS X Mountain Lion با قابلیت پشتیبانی از کنترل‌های لمسی است.
تبلیغات

همچنین در این ویدئو امکان اتصال این تبلت به صفحه‌ی کلید و مجیک ماوس از طریق بی‌سیم نمایش داده شده است که منجر به القای تجربه‌ای همچون استفاده از یک کامپیوتر رومیزی در کاربران می‌شود.

امکان استفاده از سیستم‌عامل OS X در پلتفرم مربوط به ابزار‌های قابل حمل اپل ایده‌ای است که می‌تواند بسیار جالب توجه باشد، چراکه شباهت کم و بیش سیستم‌عامل‌های iOS‌ و OS X اپل در فاکتورهایی همچون ظاهر می‌تواند امکان استفاده از OS X را با قابلیت کنترل لمسی بسیار هیجا‌ن‌انگیز نماید. شاید گفته‌های فیل‌شیلر و کرگ‌فدرینی با مجله‌ی مک‌ورلد در ماه گذشته‌ی میلادی را بتوان نقطه‌ی پایانی برای چنین ایده‌ای عنوان کرد. چراکه این دو فرد اعلام کردند که ادغام iOS با OS X ایده‌ی جالبی نیست و به نوعی اتلاف وقت کمپانی و کاربران محصولات اپل است. همچنین از دیگر دلایل عدم انجام چنین کاری که به آن اشاره شد، ارائه‌ی محصولاتی تخصصی برای کاربران ذکر شد که ادغام پلتفرم‌های موجود را بی‌معنی می‌کند.

لینک دانلود ویدئو

از طرف دیگر، جی‌.پی. مورگان، تحلیل‌گر موسکوویتز پیش‌بینی کرده است که اپل روی یک پلتفرم مشترک برای ترکیب iOS با OS X تحت نام پروژه‌ای با نام iAnywhere اقدام خواهد کرد. یکی از کاربردهای سیستمی با قابلیت استفاده از دو سیستم‌عامل را می‌توان در اتصال یک ابزار با سستم‌عامل iOS به ابزار‌هایی با بوت دوگانه عنوان کرد که امکان استفاده از این مجموعه را بصورت واحد برای کاربران ممکن خواهد کرد. پیش از این نیز بسیاری از تولیدکنندگان چنین ایده‌ای را در قالب تبلت‌هایی با قابلیت بوت دوگانه یا تبلت‌های هیبریدی به انجام رسانده‌اند.

در نهایت نمی‌توان انتظار ارائه‌ی چنین محصولی را در آینده‌ای نزدیک از اپل داشته باشیم، هرچند شایعات حکایت از عرضه‌ی یک تبلت 12.9 اینچی با سیستم‌عامل iOS‌ در انتهای سال جاری میلادی دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات