گوگل از تولیدکنندگان ابزار‌های اندرویدی درخواست کرد تا محصولات خود را با اندروید کیت‌کت به بازار عرضه کنند

سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
گویا گوگل در حال اتخاذ سیاست‌هایی است تا تولیدکنندگان تلفن‌های‌هوشمند اندرویدی را مجبور به مهاجرت به اندروید 4.4 کیت‌کت نماید. براساس گزارش‌های منتشر شده، گوگل در حال اتخاذ تصمیم‌هایی است که با استفاده از آن‌ها سعی دارد تا تولیدکنندگان تلفن‌های‌هوشمند اندرویدی را که تلفن‌های‌هوشمندی را با دسترسی به گوگل‌پلی و سرویس‌های گوگل ارائه می‌کنند، مجاب به ارائه‌ی اندروید کیت‌کت برای تلفن‌های‌هوشمند خود کند.
تبلیغات

گوگل اخیرا این درخواست را از تمامی تولیدکنندگان اعم از سامسونگ، اچ‌تی‌سی، ال‌جی، زد‌تی‌ای و موتورولا و شماری از سایر تولیدکنندگان به عمل آورده است. یکی از اصلی‌ترین دلایل برای این حرکت، افزایش انتقادها از اکوسیستم گوگل به‌‌لیل ازدیاد نسخه‌های سیستم‌عامل مربوط به آن است.

منتقدان به این نکته اشاره کرده‌اند که هم‌اکنون بازار اندروید دربردارنده‌ی طیف وسیعی از تلفن‌های‌هوشمند و تبلت‌هایی است که از نسخه‌های متنوعی از سیستم‌عامل اندروید بهره می‌برند. این امر توسعه‌ی اپلیکیشن‌ها برای برای انواع ابزار‌ها با نسخه‌های متعدد سیستم‌عامل را سخت‌تر می‌کند. همانطور که پیش از این در زومیت خواندید، اندروید آبنبات‌پاستیلی با سهمی 59.1 درصدی پیشتاز نسخه‌های مختلف اندروید در بازار است. پس از این نسخه نان‌زنجبیلی با 21.2 درصد و بستنی‌حصیری با 16.9 درصد بیشترین ابزار‌ها را بهخود اختصاص داده‌اند. اندروید کیت‌کت که آخرین نسخه از سیستم‌عامل گوگل است، سهمی 1.8 درصدی را از آن خود کرده است که کمی بیشتری از سهم 1.3 درصدی فرویو ست.

گوگل در این مورد بیانیه‌ای صادر کرده است که در ادامه مشاهده می‌کنید:

با آغاز ماه فوریه سال 2014 گواهی GMS برای تلفن‌های‌هوشمندی که با نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید به بازار عرضه شوند، صادر نخواهد شد. هر محصول ارائه شده از یک پنجره‌ی تایید GMS برخوردار خواهد بود که پس از گذشت نه ماه از عرضه‌ی آخرین نسخه‌ی سیستم‌عامل اندروید بسته خواهد شد. به‌بیان‌بهتر تولیدکنندگان تنها نه‌ماه پس از انتشار آخرین نسخه‌ی اندروید فرصت دارند تا ابزار‌های خود را به این نسخه بروز نمایند.

با احتساب تاریخ 31 اکتبر برای زمان انتشار اندروید کیت‌کت و اضافه کردن فرجه‌ی زمانی 9 ماهه، 31 جولای مصادف با 9 مرداد ماه می‌شود که باید تولیدکنندگان تمامی محصولات خود را با اندروید 4.4 به بازار عرضه کنند.

سخت‌گیری گوگل برای تولیدکنندگان ابزار‌های اندروید مطمئنا مساله‌ای به نفع کاربران خواهد بود. به‌بیان‌بهتر کاربران در صورت خرید یک ابزار‌هوشمند اندرویدی ارزان‌قیمت یا یک پرچمدار اندرویدی از آخرین نسخه‌ی سیستم‌عامل اندروید بهره خواهند برد که منجر به استفاده از آخرین دستاوردها و بهبود‌های انجام شده در سیستم‌عامل گوگل خواهد شد. شاید این ایده به مذاق برخی از کاربران اندروید و همچنین تولیدکنندگان خوشایند نباشد، چرا که اجبار برای بروزرسانی در یک سیستم‌عامل با بنیانی آزاد کمی برای کاربران آزادی‌خواه آزاردهنده خواهد بود. شاید برخی از ابزار‌های موجود از قابلیت‌های سخت‌افزاری موجود برای بروزشدن به اندروید کیت‌کت بهره‌مند نباشند. باید به انتظار نشست تا تصمیمات گوگل در این مورد را نیز مشاهده کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات