نوکیا ‌ایکس یا نورمندی در جریان برگزاری لیگ کریکت هند به بازار عرضه خواهد شد

سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
برنامه‌‌ی نوکیا برای عرضه‌ی تلفن‌هوشمند مبتنی بر اندروید در ماه‌های اخیر برای چندین بار همراه با اطلاعات و تصاویری از این تلفن‌هوشمند فاش شده است، بطوریکه می‌توان ادعا کرد نکته‌ی مبهم و تاریکی در مورد مشخصات و ویژگی‌های آن باقی نمانده است. این تلفن‌هوشمند اندرویدی با نام نوکیا ایکس یا نوکیا نرمندی در محافل مربوطه نام گرفته است.
تبلیغات

این دستگاه نسخه‌ی شخصی شده‌ای از اندروید 4.4 کیت‌کت را همراه خواهد داشت. همچنین از مشخصات فنی آن می‌توان به صفحه‌ی نمایش 4 اینچی با رزولوشن 854 در 480، تراشه‌ی اسنپ‌دراگون 200، 512 مگابایت حافظه‌ی رم و یک دوربین 5 مگاپیکسلی در پشت اشاره کرد. اصلی‌ترین نکته‌ی جالب توجه در مورد این تلفن‌هوشمند قیمت آن است که به مبلغ 100 دلار به فروش خواهد رفت.

صبح امروز اطلاعات دیگری در مورد این تلفن‌هوشمند منتشر شد که از جمله‌ی آن می‌توان به واگذار کردن آن به توسعه‌دهندگان هندی اشاره کرد که به‌منظور توسعه‌ی اپلیکیشن‌های مرتبط انجام شده است. این تلفن‌هوشمند دسترسی به پلی‌استور گوگل نداشته و در عوض سرویس‌های نوکیا و مایکروسافت همچون Here، موزیک، آتلوک، اسکایپ و وان‌درایو در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. در صورتی که اپلیکیشن‌های اندرویدی موجود ازهیچ‌یک از سرویس‌های گوگل استفاده نکند، می‌توان اپلیکیشن مذکور را دانلود کرده و روی سیستم نصب کرد. براساس اطلاعات منتشر شده نوکیا درصدد ایجاد کمپینی تبلیغاتی در طول برگزاری لیگ کریکت هند است. براساس گزارش BGR، نوکیا موفق به جلب نظر توسعه‌دهندگان 100 اپلیکیشن پرکاربرد موجود در گوگل‌پلی شده است تا نسخه‌ای از اپلیکیشن خود را برای فروشگاه جدید نوکیا با نام AoL یعنی Asha On Linux ارائه دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات