آیا اپل نسخه‌ی بروز شده‌ای از آیپد ایر را در سه‌ماهه‌ی سوم 2014 به بازار عرضه خواهد کرد؟

یک‌شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مینگ‌چی‌کو، تحلیل‌گر KGI Securities سابقه‌ی درخشانی در تحلیل حرکت‌ها و سیاست‌های در پیش گرفته شده توسط کمپانی اپل دارد. وی تاکنون گمانه‌های بسیار نزدیکی به واقعیت داشته و بسیاری از محصولات آتی اپل را به درستی پیش‌بینی کرده است.
تبلیغات

در ادامه شما را با برخی از مهم‌تین پیش‌گویی‌های مینگ‌چی‌کو آشنا خواهیم کرد.

آیپد 2 طی سه‌ماه ابتدایی سال 2014 میلادی از چرخه ی تولید خارج خواهد شد.

این پیش‌بینی با گزارشی که ابتدای هفته‌ی گذشته به نقل از اپل منتشر شده است، همخوانی دارد. براساس گزارش منتشر شده توسط اپل، این کمپانی قصد دارد تا آیپد 2 را از چرخه‌ی تولید خارج کند. آیپد 2 از مارس 2011 به بازار عرضه شده و از فناوری‌های نسبتا قدیمی برخوردار است که از جمله‌ی آن می‌توان به صفحه‌ی نمایش غیر رتینا، کانکتور 30 پین و پردازنده‌ی A5 اشاره کرد که این محصول را به آخر خط رسانده است. یکی از نکات قابل ذکر در مورد این محصول، محبوبیت آن در کاربرهای آموزشی است، از این رو اپل این محصول را در موارد آموزشی و مرتبط با آن پشتیبانی خواهد کرد.

آیپد نسل چهارم در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی دوباره تولید انبوه خواهد شد.

براساس نظریات کو، همانطور که اپل در برخی از مناطق دوباره تولید انبوه آیفون 4 را از سر گرفت، آیپد 2 نیز چنین سرنوشتی خواهد داشت و اپل به تولید انبوه آن خواهد پرداخت. دلیل این امر هنوز مشخص نیست، شاید اپل در نظر دارد تا آیپد 4 را جایگزین آیپد 2 کند که از چرخه ی تولید خارج خواهد کرد. این تبلت همچنان از مشخصات خوبی برخوردار است که می‌توان از جمله‌ی آن به صفحه‌ی نمایش رتینا، پورت لایتنینگ و تراشه‌ی A6X‌ اشاره کرد.

آیپد ایر در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی بروز خواهد شد.

کو اعتقاد دارد اپل در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی آیپدایر را مورد تجدیدنظر قرار داده و آن را به‌همراه مشخصات سخت‌افزاری جدیدی راهی بازار خواهد کرد. از جمله تغییرات ذکر شده می‌توان به تعبیه تراشه‌ی قوی‌تر با نام A8 و بهره‌گیری از سنسور اثر انگشت همچون آیفون 5S‌ در آن اشاره کرد. ارائه‌ی این مدل در سه‌ماهه‌ی سوم بدین معنی است که اپل درصدد عرضه‌ی آن به بازار پیش از ماه‌های انتهایی سال میلادی می‌باشد که در آن برهه بسیاری از تبلت‌ها به بازار عرضه می‌شوند.

امکان عرضه‌ی نسخه‌ی جدیدی از مینی‌آیپد در سال 2014 اندک است.

براساس نظرات کو، به‌دلیل موفقیت آیپد ایر و همچنین تمرکز اپل برای تولید و عرضه‌ی محصولات جدید در سال جاری میلادی و همچنین برخورداری مینی‌آیپد از سخت‌افزار مناسبی چون صفحه‌ی نمایش رتینا و تراشه‌ی قدرتمند A7 امکان بروزرسانی یا عرضه‌ی نسخه‌ی جدیدی از این محصول کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد.

ارائه‌ی آیپد 12.9 اینچی در سال 2014 ممکن نخواهد شد.

کو نیز معتقد است که اپل در حال توسعه‌ی یک تبلت غول‌پیکر با اندازه‌ای برابر 12. اینچ است، اما بنابر نظرات وی، این کمپانی محصول موردنظر را در سال جاری به بازار عرضه نخواهد کرد. در صورت عرضه نیز تعداد محدودی روانه بازار خواهد شد. اما چرا برخلاف پیش‌بینی‌های انجام شده امکان دارد شاهد چنین محصولی در سال 2014 نباشیم؟ کو معتقد است که به‌دلیل تمرکز تیم‌های توسعه‌ی نرم‌افزار در اپل روی ساعت هوشمند این کمپانی که iWatch نام گرفته است، تبلت مورد نظر فرصتی را برای برخورداری از نیازهای نرم‌افزاری و همچنین توسعه‌ی قابلیت‌های اختصاصی برای خود نخواهد داشت، از‌این‌رو به‌دلیل عدم توسعه‌ی نرم‌افزاری و اپلیکیشن‌هایی که از وجود صفحه‌ی نمایش بزرگ بهره بگیرند، نمی‌توان انتظار داشت تا این تبلت در سال 2014 به بازار عرضه شود.

از‌این‌رو برخلاف سال 2012 یا 2013 کو احتمال عرضه‌ی چند نوع تبلت را توسط اپل پیش‌بینی نمی‌کند. اما این کمپانی آیپد 4 را جایگزین آیپد 2 کرده و با بروزرسانی آیپد ایر آن را با قدرت بیشتری به بازار عرضه خواهد کرد. همچنین مینی‌آیپد جدید نیز با قدرت تمام و تکیه بر داشته‌های خود در بازار حضور خواهد داشت. می‌توان یکی از عمده‌ترین دلایلی که اپل را مجاب به بروزرسانی آیپد ایر خواهد کرد، استقبال خوب از آن در سه‌ماهه‌ی چهارم 2013 عنوان کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات