کاهش تقاضای گوشی‌های هوشمند در چین: بازار این کشور در حال رسیدن به مرحله بلوغ است

یک‌شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۲:۰۵
مطالعه 1 دقیقه
همیشه از بازار چین به عنوان یک بازار بکر برای فروش تلفن هوشمند یاد شده است، اما بنا بر آمارهای جدید IDC به نظر می‌رسد که باید بزودی در این دیدگاه تجدید نظر کنیم و کمپانی‌های سازنده هم با چالش‌های رقابتی بیشتری در این بازار مواجه خواهند بود.
تبلیغات

 بنا بر تخمین‌های ارائه شده توسط این بنگاه، ورود گوشی‌های هوشمند به کشور چین از رقم 94.8 میلیون دستگاه در سه‌ماهه سوم سال پیش، به 90.8 میلیون دستگاه در سه‌ماهه نهایی سال رسیده است که نمایانگر اولین کاهش تقاضا از اواسط سال 2011 تا کنون است. محققان عوامل متعددی را در این کاهش تقاضا موثر می‌دانند که راه‌اندازی شبکه LTE اپراتور China Mobile در دقایق آخر (میانه ماه دسامبر)، یارانه مربوط به دستگاه‌های سطح پایین و نیز افزایش گرایش به تبلت‌ها از آن جمله هستند.

در هر صورت محققان معتقد هستند که بازار چین اکنون به بلوغ و سطح اشباع رسیده و اکنون تولیدکنندگان مجبور خواهند بود برخلاف رویه گذشته که اغلب با خریدارانی که برای اولین بار نیاز به خرید گوشی هوشمند داشتند مواجه بودند، کاربران را مجاب به خرید گوشی‌های پیشرفته‌تر و ارتقا از سطح فعلی خود نمایند. IDC همچنان به این موضوع خوشبین است که بازار گوشی‌های هوشمند چین طی سال 2014 به سرعت رشد خواهد نمود، اما این آمار جدید نمایانگر این مساله است که کمپانی‌های گوناگون دیگر به سادگی گذشته قادر به برداشتن سهم خود از این بازار نخواهند بود و وادار به افزایش سطح رقابت خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات