تحلیل‌گران گمانه‌های مربوط به تعبیه‌ی حس‌گر اپتیکال سنجش سلامتی را در iWatch تایید کردند

شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۶
مطالعه 2 دقیقه
براساس گزارشی که براساس تحلیل‌های سانگ‌جان‌ژو، تحلیل‌گر الکترونیک چینی که در وب‌سایت Electrical Engineering Times منتشر شده است، گمانه‌های مربوط به استفاده از حس‌گر‌های اپتیکال را در ساعت‌هوشمند اپل با نام iWatch تایید کرده است.
تبلیغات

این سنسورها امکان کنترل و نظارت برعلائم حیاتی بدن از جمله میزان اکسیژن در خون و همچنین ضربان قلب را برای کاربران ممکن می‌کنند. اپل امیدوار است تا زمان معرفی ساعت‌هوشمند خود راهی را برای دریافت اطلاعات مربوط به قندخون کاربران نیز از روشی بهتر از آنچه که امروز در دستگاه‌های سنجش قندخون مورد استفاده قرار می‌گیرد، یافته و این امکان را در ساعت‌هوشمند خود به‌کار گیرد. پیش‌از‌این نیز شاهد توسعه‌ی روشی توسط گوگل بودیم که از طریق لنز های تماسی و با استفاده از اشک چشم، میزان قندخون سنجیده می شد.

اپل نیز همچون سایر کمپانی‌های فعال در حوزه‌ی فناوری به این نتیجه رسیده است که یافتن اطلاعات مربوط به قندخون از طرق دیگر صحت کمتری داشته و نمی‌توان از اطلاعات کسب شده از این روش‌ها برای تنظیم دارو و همچنین تصمیم‌گیری با استناد به‌ آن‌ها استفاده کرد. با عدم تعبیه این امکان اپل می تواند از مشکلات بسیار زیادی را که ممکن است پس از عرضه‌ی آن به بازار با آن‌ها روبرو شود، پیشگیری نماید.

پیش از این نیز در زومیت خواندید که اپل برخی از قابلیت‌های مربوط به کاربردهای پزشکی را در ساعت‌هوشمند خود تعبیه کرده است. همچنین براساس اخبار منتشر شده، اپل در نظر دارد تا اپلیکیشنی را با عنوان Healthbook در iOS 8 قرار دهد که از این طریق کاربران قادر خواهند بود تا اطلاعات مربوط به فاکتورهای حیاتی بدن خود را کنترل کنند. مطمئنا در iWatch شاهد تعبیه برخی از سنسورها جهت مانیتورینگ وضعیت سلامتی خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات