مایکروسافت آفیس برای آیپد به زودی منتشر خواهد شد

شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۶
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت آفیس یکی از اصلی‌ترین محصولات ردموندی‌ها است که در طول زمان پخته و پخته‌تر شده و حال به یک ابزار کاملا بی‌رقیب بدل شده است. مایکروسافت پیش‌تر قصد داشت تا نسخه آیپد این بسته نرم‌افزاری کاربردی را اندکی پس از ارائه نسخه لمسی ویندوزی آن ارائه کند، اما به نظر می‌رسد که غول نرم‌افزاری دنیا تغییر جهت داده و احتمالا به زودی شاهد انتشار «آفیس برای آیپد» خواهیم بود.
تبلیغات

چند سالی است که گفته می‌شود مایکروسافت قصد دارد بسته نرم‌افزاری آفیس خود را برای آیپد اپل ارائه کند. حال ZDNet گزارش داده که این بسته نرم‌افزاری بسیار زودتر از آن چه همگان تصور می‌کردند، یعنی پیش از ارائه نسخه ویندوزی لمسی، ارائه خواهد شد و به زودی شاهد انتشار نسخه آیپد این نرم‌افزار خواهیم بود.

مری جو فولی، گزارشگر مشهور ZDNet در این باره می‌گوید:

به نظر می‌رسد که بالمر و مدیران ارشد مایکروسافت اواخر سال 2013 میلادی نظر خود را تغییر داده بودند. یکی از آشنایان من در داخل کادر مایکروسافت به من گفته که بالمر با ارائه آفیس برای آیپد، به محض آماده شدن اپلیکیشن آن موافقت کرده بود، حتی اگر این بسته نرم‌افزاری پیش از بسته لمسی برای ویندوز آماده گردد! بر طبق شنیده‌های من آفیس برای آیپد در نیمه اول سال جاری میلادی ارائه خواهد شد (منابع خبری من در تابستان سال گذشته گفته بودند که آفیس آیپد تا پاییز 2014 ارائه نخواهد شد.

فولی به این نکته اشاره می‌کند که هنوز مشخص نیست که آفیس برای آیپد به چه شکل ارائه خواهد شد، ولی احتمالا بسته نرم‌افزاری، شامل عضویت در سرویس Office 365 و سرویس فضای ابری مایکروسافت با نام جدید OneDrive نیز خواهد شد. مایکروسافت هم‌اکنون نیز یک اپلیکیشن آفیس برای آیفون را ارائه داده که قابلیت‌های بسیار محدودی برای نمایش و ویرایش محتوا در اختیار کاربر قرار می‌دهد و همچنین برای استفاده از آن به عضویت در سرویس Office 365 نیز نیاز خواهید داشت.

بی‌شک ارائه بسته آفیس برای آیپد یک معامله دو سر برد است که هم اپل از آن بهره خواهد برد و هم مایکروسافت می‌تواند از فروش این بسته نرم‌افزاری به سود کلانی برسد. اما آیا ارائه این بسته نرم‌افزاری برای آیپد پیش از ارائه آن برای دستگاه‌های ویندوز 8 و 8.1 به میزان فروش این دستگاه‌ها، شرکای سخت‌افزاری مایکروسافت و به طور کلی اکوسیستم ویندوز لطمه وارد نمی‌کند؟ تاثیر این اقدام مایکروسافت بر میزان فروش تبلت‌های اندرویدی چه خواهد بود؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و دوستان زومیتی‌تان در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات