مذاکرات محرمانه اپل و سامسونگ به نتیجه نرسید و مناقشات پتنتی دو شرکت ادامه خواهد یافت

شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
چندی پیش دو کمپانی ابر قدرت دنیای فناوی یعنی سامسونگ و اپل مذاکرات محرمانه‌ای را در سطح مدیران رده بالای دو شرکت آغاز کردند تا بلکه بر سر اختلافات فی‌مابین بر سر استفاده غیر مجاز از اختراع‌های ثبت شده یکدیگر به توافق برسند. اما ظاهرا این مذاکرات بدون نتیجه به پایان رسیده است و این به معنی شروع دور دوم مناقاشات پتنتی این دو شرکت در دادگاه‌ها است.
تبلیغات

براساس گزارش یک رسانه کره‌ای، مذاکرات اپل و سامسونگ بدون نتیجه به پایان رسیده است. البته هر دو کمپانی توافق کرده‌اند تا پیش از دادگاه بعدی یعنی ۱۹ فوریه (۳۰ بهمن ماه) یک نشست دیگر را نیز داشته باشند تا شاید در آن نشست به توافق برسند.

اگر این توافق به سرانجام نرسد، اپل و سامسونگ دومین نبرد قضایی خود را از ماه آینده آغاز خواهند کرد. اولین دادگاه این دو شرکت سال ۲۰۱۲ برگزار شد و در نهایت دادگاه جریمه ۱.۰۵ میلیارد دلاری را برای سامسونگ در نظر گرفت اما در دادگاه تجدید نظر این رقم به ۸۹۰ میلیون دلار کاهش یافت.

حال پیش از آغاز دور دوم دادگاه رسیدگی به شکایات اپل و سامسونگ، این بار قاضی دادگاه از طرفین خواسته است تا با یکدیگر مذاکره نموده و مشکلات خود را در فضای خارج از دادگاه رفع کنند و به توافق برسند. اما شواهد نشان می‌دهد که دو کمپانی قادر به رفع اختلافات خود نیستند و دادگاه باید به شکایت اپل رسیدگی کند.

بعید به نظر می‌رسد که مذاکره بعدی دو شرکت که در سطح مدیران عامل یعنی تیم کوک از اپل و ‌جی‌کی شاین از سامسونگ برگزار می گردد نیز به توافق منجر شود. اخیرا دو کمپانی نوکیا و اچ‌تی‌سی نیز که مشکلات مشابه اپل و سامسونگ را بر سر استفاده غیر مجاز HTC از فناوری‌های ثبت شده نوکیا داشتند، به توافق رسیدند و HTC قرار شد بابت فروش هر دستگاه تلفن هوشمندی که پتنت نوکیا در آن بکار رفته، مبلغی را به فنلاندی‌ها پرداخت نماید. اما ظاهرا اپل و سامسونگ نتوانسته‌اند به توافق مشابه دست یابند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات