سامسونگ در حال غلبه بر بلک‌بری در بخش مصارف اطلاعاتی و نظامی است

جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
تلفن‌های سامسونگ ممکن است به زودی بعنوان گوشی هوشمند مورد انتخاب نیروی نظامی ایلات متحده جایگاه بلک‌بری را تصاحب کند. ارتش آمریکا به تازگی سفارش تولید 7000 گوشی هوشمند را به سامسونگ داده است و ممکن است یک سفارش چندهزار دستگاهی دیگر نیز از سوی NSA به این سازنده کره‌ای تحویل شود.
تبلیغات

 فبلت‌های گلکسی نوت 2 سامسونگ هم‌اکنون بر روی سینه‌ی لباس بسیاری سربازان آمریکایی نصب شده و در میدان نبرد آن‌ها را همراهی می‌کند؛ سامسونگ هم‌اکنون قراردادی برای تامین سیستم Net Warrior دارد و سفارش جدید نیز هزاران دستگاه گلکسی نوت 2 را به واحدهای قبلی ارائه شده توسط سامسونگ خواهد افزود. سامسونگ در این خصوص طی اظهار نظری، رویه بهره‌گیری از دستگاه‌های خود توسط ارتش را بسیار عالی توصیف کرده است.

بلک‌بری پیش‌تر در مصارف نظامی و اطلاعاتی همیشه به لطف سیستم‌عامل امن خود یک قدم از سایر تولیدکنندگان پیش بود، اما این احتمال وجود دارد که با توجه به تکیه بیشتر نیروهای نظامی آمریکا به محصولات سامسونگ، سایر سازمان‌ها که پیش‌تر تنها بلک‌بری را مناسب سیستم‌های خود می‌دانستند نیز از این اعتماد بهره برده و به سامسونگ روی آورند. بلک‌بری بخاطر مشکلاتی که در خصوص حفظ مشتریان خود داشته است از سهم 70 درصدی از بازار در سال 2010 اکنون به 5 درصد از بازار در سال 2013 اکتفا کرده و معمولا زمانی که با این حجم و سرعت مشتریان یک برند پراکنده می‌شوند، بازگرداندن آن‌ها تقریبا غیرممکن است.

بلک‌بری همچنان نیز مشتریان تجاری بزرگی در سراسر دنیا دارد و خود این کمپانی نیز مدعی است که 80 هزار مشتری سازمانی و تجاری مخاطب محصولات بلک‌بری هستند، اما بر اساس آمار، 50 هزار نفر از این مشتریان از نسخه قدیمی 7 سیستم‌عامل بلک‌بری بهره می‌برند همچنین از 4.3 میلیون گوشی بلک‌بری فروخته شده در سه‌ماهه پایانی سال گذشته، 3.2 میلیون دستگاه از پلتفرم قدیمی این اکوسیستم بوده است.

با توجه به پیشرفت قابل توجه سامسونگ در همسایگی بلک‌بری، بازگشتن به میدان و بازپس گیری سهم در عرصه مصارف تجاری و اطلاعاتی روز به روز برای بلک‌بری دشوارتر خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات