تنها ۴۰ درصد از ترافیک وب مربوط به انسان‌ها است

پنج‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
اگر صاحب یک وب سایت یا وب لاگ هستید احتمالا از یکی از ابزارهای سنجس میزان ترافیک مانند Google Analytics یا Stat7 وطنی استفاده می‌کنید تا بدانید ترافیک روزانه، هفتگی یا ماهانه وب سایت شما چقدر بوده و مخاطبین صفحه شما به کدام بخش از محتوای شما علاقه بیشتری نشان می‌دهند. از طریق این ابزارها می‌توان تعداد بازدید کننده سایت را نیز متوجه شد. اما شاید جالب باشد که بدانید ۶۱.۵ درصد از کل ترافیک وب توسط بات‌ها اشغال می‌شود.
تبلیغات

بات‌ها در واقع ربات‌های مجازی هستند که همچون انسان‌ها به وب‌سایت‌های مختلف سر زده و اطلاعات مورد نیاز خود را گردآوری می‌کنند. به عنوان نمونه موتورهای جستجو از همین بات‌ها برای جمع‌آوری و دسته بندی اطلاعات وب‌سایت‌ها استفاده می‌کنند. این بات‌ها براساس میزان بروز رسانی وب سایت شما به آن سر زده و اطلاعات جدید اضافه شده را استخراج نموده و در پایگاه داده موتور جستجو خود ذخیره می‌کنند. هرچه وب سایت شما بیشتر بروز شود، بات‌ها نیز بیشتر به آن سر می‌زنند.

حال براساس گزارش Icapsula که یک سرویس مبتنی بر فضای ابری به شمار می‌رود، کمتر از ۴۰ درصد از ترافیک سرتاسری وب از طریق انسان‌ها اشغال می‌شود. در واقع ۳۱ درصد از ترافیک وب توسط موتورهای جستجو و بات‌های مثبت و کارآمد آن‌ها اشغال می‌شود و باقی نیز در اختیار بات‌های مخرب است. البته خوشبختانه ابزارهای سنجش ترافیک وب‌سایت‌ها مانند دو موردی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، ترافیک مربوط به بات‌ها را از ترافیک انسانی جدا می‌کنند، دانستن این نکته خالی از لطف نیست که ربات‌های مجازی بیشتر از انسان‌ها وب‌گردی می‌کنند.

در ادامه می‌توانید گزارش آماری Incapsula را مشاهده کنید:

20140212 Traffic N
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات