یک ایده‌ی غریب: شاید مایکروسافت امکان اجرای اپلیکیشن‌های اندروید را در ویندوز و ویندوزفون ممکن کند

پنج‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
براساس گزارش منتشر شده در وب سایت ورج که برگرفته از گفته‌های منابع آگاه تهیه شده است، مایکروسافت با جدیت تمام در پی ایجاد امکانی برای اجرای اپلیکیشن‌های اندروید در دو سیستم‌عامل خود یعنی ویندوزفون و ویندوز است. با ایجاد چنین امکانی اکوسیستم‌های مایکروسافت برای اولین بار به گنجینه‌ی عظیمی از اپلیکیشن‌ها دسترسی خواهد یافت که پیش از این داشتن برخی از آن‌ها برای دوستداران و کاربران سیستم‌عامل ویندوز و ویندوزفون دور از ذهن به‌نظر می‌رسید.
تبلیغات

شاید ذکر این نکته خالی از لطف نباشد تا بدانید، یک کمپانی با نام BlueStacks که فعالیت آن در دره‌ی سیلیکون بنا نهاده شده، بستری را توسعه داده است که می‌توان با استفاده از آن اپلیکیشن‌های اندروید را در سیستم‌عامل ویندوز براحتی به اجرا درآورد. این بستر براساس سرویس‌های ابری توسعه داده شده است.

براساس اطلاعاتی که این شرکت در اختیار مایکروسافت قرار داده است، برخی از کارشناسان و افراد صاحب‌نظر در مایکروسافت از تعبیه چنین امکانی استقبال کرده‌اند، در حالی که برخی دیگر با این ایده مخالفت کرده و آن را عاملی برای شکست پلتفرم ویندوز عنوان کرده‌اند. از نظر این افراد در صورتی که توسعه‌دهندگان اپلیکیشن، با این امکان روبرو شوند، دیگر تمایلی به توسعه‌ی اپلیکیشن برای ویندوزفون و ویندوز نخواهند داشت، چراکه توسعه‌دهندگان به این نتیجه خواهند رسید که تنها با عرضه‌ی نسخه‌ی اندرویدی اپلیکیشن خود، قادر خواهند بود تا مرزهای متعلق به پلتفرم ویندوز را نیز فتح کنند: از‌این‌رو دامنه‌ی اپلیکیشن‌های ویندوز استور، بیش از پیش منقبض خواهد شد.

در سال‌های اخیر شاهد ظهور سیستم‌های مشابهی برای اجرای اپلیکیشن‌های اندروید روی ویندوز بوده‌ایم، اما می‌توان بهترین نمونه‌ را بلواستک عنوان کرد که با استفاده از آن می‌توان براحتی اپلیکیشن‌های اندروید را از گوگل‌پلی دانلود کرده و روی سیستم مبتنی بر ویندوز به اجرا درآورد.

برای مایکروسافت، ایده‌ی استفاده از اپلیکیشن‌های اندروید در ویندوزفون و ویندوز بیشتر جنبه‌ی ممانعت از مهاجرت کاربران به سمت اندروید را داشته و می‌توان حتی آن را اقدامی به‌منظور افزایش کاربران سرویس‌های ابری مایکروسافت عنوان کرد. درصورتی که مایکروسافت قادر باشد تا کاربران را مجاب به استفاده از ابزارهای ویندوزی خود به‌منظور دسترسی به اپلیکیشن‌های اندروید نماید، درنتیجه می‌توان این امر را اقدامی در جهت منافع مایکروسافت عنوان کرد. هرچند این اقدام را نباید یکی از پروژه‌های بنیادی دانست که قرار است در ویندوز 9 گنجانده شده و به بازار عرضه شود.

احتمالا باید عرضه‌ی اولین تلفن‌هوشمند اندرویدی نوکیا به‌عنوان نشانه‌ای از این رویکرد جدید در نظر گرفت. گمانه‌ها حکایت از معرفی این تلفن‌هوشمند در کنفرانس موبایل بارسلونا دارد.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات