نوکیا علاوه بر گوشی اندرویدی نرمندی، روی چند اندرویدی دیگر هم کار می‌کند

چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی بزرگ نوکیا در سال‌های اخیر تمام تلاش خود را کرده تا در بازار داغ محصولات همراه و به ویژه گوشی‌های هوشمند، موفق‌تر عمل کند، اما رقبای بزرگی مثل سامسونگ با عرضه‌ی گوشی‌هایی که به اندروید گوگل مسلح شده‌اند، نبض بازار را در دست گرفته و حالا به نظر می‌رسد که نوکیا هم بالاخره تصمیم گرفته تا وارد جمع اندرویدی‌ها شود. چندی پیش از اولین گوشی اندرویدی نوکیا به نام نُرمَندی خبر دادیم و امروز شایعاتی مبنی بر معرفی چند اندرویدی دیگر منتشر شده که در ادامه به آن می‌پردازیم.
تبلیغات

مایکروسافت برای گسترش ویندوز فون همکاری نزدیکی با نوکیا داشته و دارد اما آینده‌ی ویندوز فون از نظر نوکیا و دیگر تولیدکنندگان بزرگ گوشی، چندان روشن و امیدبخش نیست. بنابراین این احتمال وجود دارد که شایعه‌ی تولید یک گوشی رده‌پایین اندرویدی توسط نوکیا واقعیت داشته باشد. در این شرایط رقابتی، حتی اگر مایکروسافت مخالف تولید محصولات اندرویدی باشد هم نوکیا باید به کار خود ادامه دهد و اولین اندرویدی خود را روانه‌ی بازار کند.

شاید اندرویدی شدن نوکیا به نظر غیرممکن برسد، عرضه‌ی یک گوشی اندرویدی پرچمدار با ظاهری شبیه به گوشی‌های لومیا، دوربینی در سطح بهترین‌های نوکیا و کیفیتی در حد محصولات موفق نوکیا، شاید تمام این موارد به نظر غیرممکن و دور از واقعیت باشند، اما از طرفی اگر به اوضاع بازار توجه کنیم، این اتفاق چندان غیرممکن هم به نظر نمی‌رسد.

Nokia-Normandy-1

امروز خبری در مطبوعات چین منتشر شده که موضوع اندرویدی شدن نوکیا را جدی‌تر می‌کند. بنابر شایعات منتشر شده، نوکیا پس از کنگره‌ی جهانی موبایل یا MWC 2014 نرمندی را رونمایی می‌کند و در ادامه چندین گوشی اندرویدی دیگر را در برنامه‌ی خود دارد. این گوشی‌ها در حال حاضر مراحل آزمایشی را طی می‌کنند و احتمالاً در فاصله‌ی زمانی ماه می تا ژوئن یعنی اردیبشت و خرداد 93 روانه‌ی بازار می‌شوند.

تصور کنید شاید فنلاندی‌های کمپانی نوکیا روزی یک فروشگاه نرم‌افزارهای اندرویدی برای گوشی‌های خود افتتاح کنند، شاید همکاری نوکیا و مایکروسافت ضعیف یا به کلی قطع شود، شاید روزی برسد که با یک پرچم‌دار اندرویدی نوکیا از سرویس‌های جالب و کاربردی گوگل بهره‌مند شوید. 

منبع شایعاتی که امروز منتشر شده، افرادی آگاه از کمپانی Artesyn است. این کمپانی یکی از کمپانی‌های پیشرو در توسعه، طراحی و تولید تکنولوژی‌های توکار ارتباطی، پردازشی، پزشکی و صنعتی در جهان است. بنابراین احتمال صحت داشتن شایعات و درستی ادعای منابع آگاه زیاد است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات