درخواست سهامداران مایکروسافت از مدیرعامل جدید: تعطیلی سرویس بینگ، ایکس‌باکس و سرفیس

چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
ساتیانادلا، مدیرعامل جدید مایکروسافت باید در روزهای اول مدیریت خود تصمیمات جدی را اتخاذ کند. براساس گزارش منتشر شده توسط واشنگتن‌پست، دو تن از تاثیرگذارترین سهام‌داران ردموندی‌ها اعتقاد دارند که آینده‌ی مایکروسافت در گروی فروش نرم‌افزار به مشتریان تجاری است و این به‌معنای کنار گذاشتن برخی از محصولات تولیدی است که وجود آن‌ها ضرورتی ندارد.
تبلیغات

از گزینه‌های مطرحی که می‌توان آن‌ها را به‌عنوان یکی از موارد مدنظر این افراد عنوان کرد، سرویس بینگ و همچنین کنسول بازی ایکس ‌باکس است.

انجام این تغییرات پس از دو سال از کاهش متداوم سودآوری ویندوز برای کمپانی مطرح شده است. در سال 2013 مایکروسافت سودی 9.5 میلیارد دلاری را از کسب‌و‌کار مربوط به سیستم‌عامل ویندوز به جیب زد؛ درحالی‌که این رقم برای سال ۲۰۱۲ برابر 11.6 میلیارد دلار و برای سال ۲۰۱۱ رقمی در حدود 12.3 میلیارد دلار بوده است.

بیشترین نگرانی سهام‌داران از جانب کاهش تقاضا و درنتیجه کاهش سود از جانب سیستم‌عامل ویندوز است، درحالی‌که تقاضا برای سایر سیستم‌عامل‌های مایکروسافت مانند ویندوز فون نیز چندان رشد نداشته. براساس گزارش‌های منتشر شده عدم فروش تبلت‌های سرفیس براساس آنچه که پیش‌بینی شده بود، ضرری 900 میلیون دلاری را روی دست ردموندی‌ها گذاشته است. سرویس بینگ نیز 1.3 میلیارد دلار را سوزانده. از‌این‌رو می‌توان به این نتیجه رسید که چرا سهام‌داران درصدد کاهش زیان‌دهی ازطریق تعطیلی برخی ازبخش‌ها هستند.

حتی این افراد ایکس‌باکس را نیز مستحق تعطیلی می‌دانند. براساس نظریات سهام‌داران هرچیزی که منجر به از دست رفتن پول برای مایکروسافت شود، باید از دامنه‌ی محصولات و مرکز توجه آن‌ها خارج گردد تا این کمپانی بتواند به‌راحتی روی مشتریان تجاری خود خدمات عرضه کند.

اتخاذ تصمیمی در راستای جلب رضایت سهام‌داران منجر به روی گرداندن از اقداماتی خواهد شد که بیل‌گیتس و استیوبالمر برای ارائه‌ی خدمات جدیدی به مشتریان در 20 سال گذشته دست به ایجاد آن‌ها زده‌اند. اما به‌نظر می‌رسد وی تصمیمی در خصوص سوار شدن روی موج نظریات سهام‌داران ندارد. بیل‌گیتس در آخرین اقدامات خود خبر از یاری رساندن به بخش تولید سخت‌افزار داده است که می‌توان این جریان را عاملی در جهت معکوس خواسته‌های سهام‌داران عنوان کرد، چراکه وجود بیل‌گیتس را باید به‌عنوان مانعی برای به انجام رساندن این تصمیمات عنوان کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات