آیا در سال 2015 شاهد گوشی 64 بیتی هشت هسته‌ای از بلک‌بری خواهیم بود؟

چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
شایعه شده که بلک‌بری، برنامه دارد گوشی هوشمند جدیدی را با پردازنده‌ی هشت هسته‌ای رونمایی کند. وب‌سایت N4BB مدعی است که بلک‌بری در حال توسعه‌ی یک گوشی‌هوشمند است که از چیپ‌ست 8 هسته‌ای اسنپدراگون MSM8994 کوالکام بهره خواهد برد.
تبلیغات

 این پردازنده که بر معماری 64 بیت متکی است، سرعت کلاک 2.5 گیگاهرتز برای هر هسته را به ارایه می‌کند. کمپانی بلک‌بری که هم‌اکنون با مشکلات بسیاری برای بدست آوردن سهم خود از بازار گریبان‌گیر است، برنامه خود را برای سال 2014 مشخص نموده و تایید کرده است که این کمپانی به هیچ‌عنوان قصد ترک کردن بازار گوشی‌های هوشمند را نداشته و به تازگی قراردادی را با فاکسکان به امضا رسانده تا مجموعه‌ای از دستگاه‌های ارزان قیمت‌تر را راهی بازار کند. هم‌چنین بلک‌بری قصد دارد در سال جدید دو سری جدید از محصولات خود را با عنوان سری W و سری B عرضه نماید. سری W از صفحه‌کلیدهای فیزیکی Qwerty بهره خواهند برد در حالی که دستگاه‌های سری B کاملا لمسی خواهند بود. گفته می‌شود که هر دو این سری محصولات، از پردازنده 4 هسته‌ای Snapdragon 800 MSM8974 کوالکام با سرعت 2.3 گیگاهرتز بهره خواهند برد.

همچنین شایعاتی نیز در خصوص گوشی هوشمند چهار هسته‌ای بلک‌بری با اسم رمز  Ontario مدتی است که به گوش می‌رسد و نشان از میان رده بودن این دستگاه دارد. این احتمال وجود دارد که این دستگاه نیز همچون سری‌های B و W با پردازنده اسنپدارگون 800 MSM8974 عرضه شود. با این حال جزئیات بیشتری در خصوص این خبرها در دست نیست. N4BB می‌گوید که در تابستان سال 2015 شاهد ارائه دستگاه هشت‌ هسته‌ای این کمپانی خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات