صفحه‌ی نمایش یاقوتی نسل بعدی آیفون در ایالت آریزونا تولید می‌شود

چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
گزارشی که اخیرا توسط بلومبرگ منتشر شده است، نگاهی به نحوه‌ی عقد قرارداد اپل با شهر مسا در ایالت آریزونای آمریکا دارد. این قرارداد به‌منظور احداث کارخانه‌ای برای تولید یاقوت مورد نیاز کمپانی اپل برای استفاده در نسل بعدی تلفن‌های‌هوشمند آیفون است. این تاسیسات از این ماه آغاز به کار خواهد کرد تا نیاز عظیم اپل به صفحات نمایش یاقوتی را مرتفع کند.
تبلیغات

براساس اطلاعات ارائه شده در این گزارش، مقامات شهر مسا و ایالت آریزونا، با کسب تجربه از مسائل موجود در مذاکرات سال گذشته با اپل که منجر به حذف این ایالات و انتخاب تگزاس برای تاسیس کارخانه‌ی جدید اپل شد، با آمادگی کامل سر میز مذاکره حاضر شدند و نتیجه انتخاب این شهر برای میزبانی از تاسیساتی بود که اپل برای توسعه‌ی صفحات نمایش یاقوتی خود به آن نیاز داشت. این گزارش حکایت از آماده‌سازی شرایط برای حصول توافق با اپل دارد به‌گونه‌ای که مسئولین این شهر قول همکاری را در تمامی زمینه‌ها از جمله صدور انواع مجوزها، اخذ تمامی گواهی‌های مورد نیاز را داده‌اند، حتی این افراد متعهد به ساخت نیروگاهی شده‌اند تا خواسته‌های اپل را بیش از پیش برآورده سازند.

شهردار مسا در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

با توجه به تجربه‌ی دو سال پیش که ایالت آریزونا شانس داشتن کارخانه‌ی اپل را از دست داده بود، از این‌رو مسئولین درصدد کسب موفقیت در مذاکرات پیش رو بودند، مقامات ایالتی برای جلوگیری از دست رفتن شانس، تنها چند روز زمان برای پاسخ به سوالات در اختیار داشتند.یکی از اساسی‌ترین مسائل موجود بحث انرژی بود. یکی از شروط اپل تامین انرژی این کارخانه از طریق انرژی‌های برگشت‌پذیر بود که مذاکرات با مقامات ایالتی و همچنین شرکت تامین‌کننده‌ی نیروی برق منطقه، سالت‌ریور پروجکت، در این خصوص انجام پذیرفت. نیروگاه‌های جدید زمین‌گرمایی و خورشیدی تاسیس شدند و حتی اپل اجازه‌ی ساخت یک نیروگاه خورشیدی دیگر را نیز دریافت کرد.

از دیگر مزایایی که در اختیار اپل قرار داده شده است تا در این شهر به فعالیت بپردازد، پرداخت 10 میلیون دلار برای انجام عملیات ساختمانی و استخدام افراد است. همچنین یکی دیگر از موارد قابل ذکر تخصیص معافیت مالیاتی است که مالیات پرداختی اپل به ایالت آریزونا را شامل کاهشی 70 درصدی می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات