با پردازنده Cortex-A17 آرم، دستگاه‌های میان‌رده بسیار سریع‌تر خواهند شد

سه‌شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۳
مطالعه 1 دقیقه
هم‌اکنون نیز مشکل است که مشکلی در خصوص قدرت پردازشی گوشی‌ها و تبلت‌های میان رده‌ی موجود در بازار بیابیم، اما این مساله به معنای عدم امکان قوی‌تر و سریع‌تر شدن آن‌ها نیست. این همان هدف آرم از معرفی آخرین معماری سری Cortex خود با نام Cortex-A17 است که نه تنها دستگاه‌های میان رده، بلکه تلویزیون‌های هوشمند و حتی دستگاه‌های سطح بالای بازار را نیز مد نظر قرار داده است.
تبلیغات

 چیپ‌های سری Cortex A17که براساس لیتوگرافی 28 نانومتری طراحی شده‌اند، با پشتیبانی از معماری big.LITTLE که نمونه‌ی آن را در آخرین چیپ هشت هسته‌ای اگزینوس سامسونگ دیده‌ایم ارائه خواهند شد و بهبودی 60 درصدی در عملکرد را نسبت به Cortex A9 به همراه خواهند داشت. این پردازنده همچنین در کنار GPU یا واحد پردازش گرافیکی Mali-T720 قرار خواهد گرفت که پشتیبانی از OpenGL ES 3.0 و بسیاری بهینه‌سازی‌های دیگر برای دستگاه‌های ارزان قیمت اندرویدی را با خود به ارمغان می‌آورد.

با وجود اینکه ARM محدوده زمانی مشخصی را برای عرضه‌ی این سری از چیپ‌ها ارائه نکرده است، اما مدعی است که در سال 2015 باید منتظر استفاده گسترده از چیپ‌های A-17 باشیم. در خبر جداگانه‌ای، مدیاتک نیز وعده جدیدترین پردازنده هشت هسته‌ای خود را با قلب Cortex-A17 داده است که انتظار می‌رود در نیمه دوم سال جاری عرضه شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات