گزارش عملکرد مالی اچ‌تی‌سی در سه ماهه چهارم ۲۰۱۳: کاهش هزینه‌ها در کنار کاهش درآمد

سه‌شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۲
مطالعه 3 دقیقه
کمپانی تایوانی HTC  گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی چهارم سال 2013 میلادی را منتشر کرد. این کمپانی که با مشکلات عدیده‌ای روبرو است، سعی در بازسازی ساختار خودو بازگشت قدرتمند به بازار دارد، هرچند سال گذشته شایعات فراوانی در مورد این کمپانی منتشر شد که برخی حتی از امکان فروش آن سخن به میان آوردند. با زومیت همراه باشید تا نگاهی به گزارش مالی سه‌ماهه‌ی چهارم سال 2013 میلادی این کمپانی داشته باشیم.
تبلیغات

درآمد مربوط به سه‌ماهه‌ی چهارم کمپانی تایوانی به 1.42 میلیارد دلار کاهش یافته است. این میزان در مقایسه با سه‌ماهه‌ی چهارم سال 2012 میلادی به میزان 28 درصد کاهش یافته است. اچ‌تی‌سی در سه‌ماهه‌ی چهارم سال 2012 میلادی مبلغی برابر 1.98 میلیادر دلار را از آن خود کرده بود.  اچ تی سی در سه ماهه آخر ۲۰۱۳ فقط توانست 10 میلیون دلار سود خالص بدست آورد در حالی که پیش‌بینی ها از سود ۱۲ میلیون دلاری حکایت داشتند. براساس پیش‌بینی‌های انجام شده، این کمپانی در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری نیز  شاهد ادامه ی کاهش درآمد خود خواهد بود، بطوریکه براساس گمانه‌زنی‌های انجام شده، این کمپانی درآمدی بین 1.12 تا 1.19 میلیارد دلار را از آن خود خواهد کرد که منجر به رقم خوردن 21.75 درصد حاشیه سود ناخالص برای تایوانی‌ها خواهد شد.

HTCQ42013Int1

اچ‌تی‌سی شاهد رشد بسیار خوبی در حاشیه‌ی درآمد عملیاتی نیز کسب شده بوده است.علارغم رشد این فاکتور، اچ‌تی‌سی همچنان از فروش تلفن‌های‌هوشمند خود پول به دست می‌دهد. از دیگر موارد قابل ذکر در این گزارش، کاهش هزینه‌های عملیاتی این کمپانی به 300 میلیون دلار است. با نگاه به گزارش مالی منتشر شده برای سه‌ماهه‌ی سوم سال 2013 میلادی، می‌توان به این نتیجه رسید که هزینه‌های عملیاتی این کمپانی در سه‌ماهه‌ی سوم 430 میلیون دلار بوده است.

ارزش دارایی‌های HTC نیز از 6.05 میلیارد دلار در سال 2013 میلادی به 5.67 میلیارد دلار در سه‌ماهه‌ی چهارم کاهش یافته است. همچنین بدهی‌های این کمپانی نیز از 3.51 میلیارد دلار به 3.13 میلیارد دلار کاهش یافته است.

HTCQ42013Int2

براساس اظهارات چیالین‌چانگ، مدیر ارشد مالی HTC، این کمپانی به‌منظور بهبود وضعیت مالی خود درصدد ارائه‌ی محصولات بیشتری در حوزه‌ی تلفن‌های‌هوشمند میان‌رده و رده‌پایین در سال 2014 میلادی است. حاشیه‌ی سود عملیاتی کمپانی با عرضه‌ی محصولات جدید در سال 2014 میلادی، بیش از پیش بهبود خواهد یافت.

چروانگ، موسس کمپانی اچ‌تی‌سی در این مورد چنین اظهار نظر می‌کند:

تمرکز بیش از حد در حوزه‌ی تلفن‌های‌هوشمند پرچمدار، منجر به از دست دادن پتانسیل عظیم بازار‌ محصولات میان رده برای اچ‌تی‌سی شد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات