ال‌جی کمپانی گوگل را در امر تولید خودروهای هوشمند یاری خواهد کرد

دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۴
مطالعه 2 دقیقه
شاید اولین موردی که پس از شنیدن همکاری گوگل و ال‌جی به ذهن بسیاری از علاقمندان دنیای فناوری خطور کند، تلفن‌های‌هوشمند نکسوس 4 و نکسوس 5 باشد که با همکاری این دو کمپانی به بازار عرضه شده است. اما امروز اخباری منتشر شده است که حکایت از همکاری این دو کمپانی در حوزه‌های دیگری دارد.
تبلیغات

براساس اخبار منتشر شده توسط The Korea Herald، که گزارش خود را با استفاده از اطلاعات واصله از چندین منبع تهیه کرده است، ال‌جی 4 دستگاه شارژر باتری پرسرعت را برای استفاده در ایستگاه‌های شارژ گوگل در اختیار غول جستجو قرار داده است. شاید این مساله نقطه‌ی آغازی برای همکاری این دو کمپانی در زمینه‌ی تولید خودروهای هوشمندی باشد که گوگل بسیار در این زمینه فعال است.

گوگل با توسعه‌ی خودروهای هوشمند توجه بسیاری را به خود جلب کرده است، حتی برخی از افراد با گسترش چنین ایده‌ای که مشوق تولید خودروهای هوشمند است، بسیار مخالف هستند. بسیاری از این افراد با نگرش آینده نگرانه‌ی گوگل مخالف بوده و نمی‌توانند ورود این کمپانی را پس از موفقیت در عرصه‌ی جستجو و سیستم‌عامل تلفن‌های‌هوشمند بپذیرند. اما گوگل با نظر این افراد مخالف است، براساس اطلاعات ارائه شده توسط این کمپانی، اتومبیل‌های هوشمند این کمپانی تا کنون قادر به طی مسافتی به طول 300,000 مایل بدون وقوع حادثه‌ای بوده‌اند. به‌نظر می‌رسد که تحلیل‌گر The Korea Herald که این بررسی‌ها را انجام داده است، تحت تاثیر سخنان اریک‌اشمیت قرار گرفته است که در سفری به کره‌ی‌جنوبی، سخن از همکاری در زمینه‌ی توسعه‌ی خودروهای هوشمند به میان آورده بود. به‌نظر می‌رسد این دو کمپانی هم‌اکنون در مراحل اولیه‌ی مذاکرات قرار دارند.

با وجود تمامی موارد ذکر شده، به‌نظر می‌رسد کمپانی ال‌جی تنها شرکتی نیست که گوگل در نظر دارد تا با آن به‌همکاری بپردازد، بطوریکه برخی شنیده‌ها حکایت از این حقیقت دارند که شارژرهای تحویل داده شده به گوگل ساخت خود ال‌جی نیستند. با توجه به اینکه هر دو کمپانی در ابتدای راه برای فعالیت در این زمینه قرار دارند، اما به‌نظر می‌رسد گوگل تمایل به همکاری با این کمپانی کره‌ای دارد. از طرف دیگر، کمپانی ال‌جی نیز با توجه به گسترش فعالیت در زمینه‌ی خودروهای‌هوشمند، برای افزایش فعالیت خود در زمینه‌ی تولید قطعات خودرو ابراز علاقه کرده است. مطمئنا ابراز علاقه‌ی دو کمپانی ال‌جی و گوگل نشان از آغاز همکاری بین این دو کمپانی دارد. شاید این همکاری سامسونگ را نیز پا در وادی فعالیت در حوزه‌ی خودروهای هوشمند کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات