سونی سیاست‌های کاهش هزینه ها را در بخش تلویزیون‌ خود اعمال خواهد کرد

دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی سونی اعلام کرده است که برای بازگرداندن بخش طراحی و تولید تلویزیون‌های خود، برنامه‌هایی را در نظر گرفته است. برای ساده‌سازی و کاهش پیچیدگی هرچه بیشتر بخش تولید تلویزیون‌های سونی، این کمپانی بخشی از نیروی کار خود را تعدیل کرده و همچنین از برون‌سپاری برای تولید محصولات خود استفاده خواهد کرد. همچنین از دیگر اهداف این کمپانی تمرکز روی تولید محصولات رده بالا با مشخصات فنی و امکانات بالا است.
تبلیغات

سونی در سال 2011 نیز برخی از برنامه‌های خود مبنی بر کاهش هزینه‌ها در بخش تولید تلویزیون را به‌منظور افزایش بهره‌وری به مرحله‌ی اجرا در آورد. این برنامه‌ها شامل کاهش هزینه‌های تولید انواع پنل‌های ال‌سی‌دی و کاهش هزینه‌ها در مرحله تحقیق و توسعه بوده است که به‌منظور افزایش قدرت رقابت محصولات سونی، افزایش بهره‌وری عملیاتی و بالابردن سود حاصل از فروش محصولات انجام شده است.

سونی با اعمال برنامه های مورد نظر در سال 2011 به هدف خود مبنی بر سودآوری بخش تولید تلویزیون تا پایان سال مالی 2013 یعنی 31 مارس 2014 دست نخواهد یافت. علت این امر به‌وقوع پیوستن شرایطی ناخواسته است که از جمله‌ی آن می‌توان به کاهش تقاضا در بازار‌های در حال توسعه و کاهش ارزش واحد‌های مالی اشاره کرد که تجارت تلویزیون‌های سونی را در پروسه‌ای رو به عقب قرار داده است.

سونی تلاش خود برای رقابت و عرضه‌ی محصولات در حوزه‌ی محصولات رده بالای بازار مخصوصا در حوزه‌ی 4K افزایش داده است. سونی در بازار ژاپن سهمی 75 درصدی را به خود اختصاص داده است. همچنین براساس گزارش مالی سونی، این کمپانی سهم خود در بازار آمریکا را در رده‌ی محصولات 4K افزایش داده است.

سونی به عرضه‌ی محصولات خود در زمینه‌ی محصولات رده بالای بازار در سال 2014 ادامه خواهد داد. سونی در تلاش برای تقویت مواضع خود در زمینه ی تلویزیون‌های 4K ‌در بازار است، همچنین این کمپانی با طیف وسیعی از محصولات در رده‌ی 2K‌ و امکان نمایش تصایر با فناوری‌های پیشرفته در بازار حاضر خواهد شد. در بازار‌های در حال توسعه نیز این کمپانی محصولاتی را منطبق بر نیازهای بازار‌های منطقه عرضه خواهد کرد تا علاوه بر کشورهای توسعه یافته، در بازارهای در حال توسعه نیز جای پای خود را بیش از پیش استحکام بهشد.

سونی نه‌تنها در زمینه‌ی کاهش هزینه‌های خود در بعد تولید، بلکه در تمامی زمینه‌های مرتبط با تلویزیون ها که شامل فروش و بازاریابی نیز می‌شود، سیاست‌های کاهش قیمت را اعمال خواهد کرد.

از دیگر اقدامات کمپانی ژاپنی برای موفقیت در حوزه‌ی تلویزیون، تقسیم بخش کسب و کار خود در این حوزه به بخش‌های کوچکتری است تا با مدیریت پویاتر، بهره‌وری نیز افزایش یابد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات