با رابط کاربری Dizmo بیشتر آشنا شوید

دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۴
مطالعه 3 دقیقه
بسترهای کاری برمبنای رایانه‌های شخصی یا شبکه یکی از ضروری ترین اجزای دفترهای کاری امروزی به شمار می‌روند که به عنوان مثال می‌توان از نرم‌افزارهای واژه پرداز یا صفحه گسترده نام برد. یک شرکت سوییسی قصد دارد با ارائه رابط کاربری جدیدی این تجربه کاری را به صورتی لذت‌بخش‌تر با بازده بالاتر ارائه کند. Dizmo رابط کاربری است که به کاربران امکان می‌دهد تا از روی دستگاه‌های مختلف به خوبی با هم همکاری سازنده داشته باشند. در ادامه با ما باشید تا با این رابط کاربری بیشتر آشنا شوید.
تبلیغات

به گفته‌ی شرکت سازنده، Dizmo به عنوان یک رابط کاربری تمام وقت برای کلاس‌های درس، دفاتر کاری و دفاتر مدیریتی در نظر گرفته شده است. هنگامی که از این رابط کاربری به همراه یک صفحه نمایش هوشمند یا لمسی استقاده می‌شود Dizmo می‌تواند این امکان را به کاربران بدهد که از ویجت های (شبیه به ویجت‌های اندروید) مختلف به صورت همزمان استفاده کنند، آن‌ها را جابجا کنند و اندازه آن‌ها را خودشان بسته به نیاز تعیین کنند.

می توان به کمک این بستر بسیاری از چیزهایی را که پیش از این به صورت حقیقی و فیزیکی وجود داشتند را به صورت مجازی در اختیار داشت، لوازمی همچون نقشه، عکس‌ها، دفترچه تلفن و دائره المعارف‌ها که این دسترسی هم بر روی رایانه‌های شخصی و هم برروی تلفن‌های هوشمند امکان‌پذیر است. نسخه‌ی Dizmo این لوازم، همواره قابلیت تغییرو دستکاری را دارند و می‌توان از هرجا به آن‌ها دسترسی داشت.

هر چیزی را می‌توان به محیط کاری اصلی Dizmo اضافه کرد و کاربران با دستورات اشاره‌ای می‌توانند بر روی آن ها، زوم کنند یا آن‌ها را به محل مورد نظر خود منتقل کنند، ضمن اینکه امکان به اشتراک گذاری آن‌ها نیز وجود دارد و می‌توان از راه دور نیز با همکار دیگر بر روی یک چیز مشخص کار کرد. نتیجه‌ی این فضای تعاملی و چندکاره و چند کاربره آسان شدن کارها و افزایش بازدهی کارمندان یا دانش آموزان خواهد بود.

dizmo-4

به عنوان مثالی از Dizmo می‌توان از روی فضای کاربری محتویات یک کتاب آشپزی را خواند و همزمان وضعیت دوستان را در شبکه‌های اجتماعی پیگیر شد ضمن اینکه می‌توان وضعیت کودک خود را هم به صورت آنلاین از روی صفحه مشاهده کنید، یا آخرین اخبار را ببینید و حتی تماس ویدیویی برقرار کنید.

dizmo

توسعه دهندگان نیز می‌توانند نقش خود را در این رابط کاربری ایفا کنند و با استفاده از SDK و API آماده شده برای آن برنامه‌هایی برپایه ++C یا HTML5 و CSS3 وJavaScript بنویسند که این مورد تقریبا بر روی تمامی سیستم عامل‌های مشهور امکان پذیر است.

در ویدیویی که در زیر آورده شده است می‌توانید بیشتر با این رابط کاربری آشنا شوید.

به نظر شما این بستر و رابط کاربری آن چطور است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات