آیا iOS 8 با اپلیکیشن Healthbook برای پشتیبانی از iWatch ارائه خواهد شد؟

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۴
مطالعه 2 دقیقه
مطمئنا در سال جاری میلادی شاهد عرضه‌ی ساعت‌هوشمند اپل با نام iWatch خواهیم بود. همچنین کمپانی اپل در سال 2014 نسخه‌ی جدیدی سیستم‌عامل خود یعنی iOS 8 را نیز به بازار عرضه خواهد کرد. آیا iOS 8 شامل اپلیکیشنی برای استفاده از iWatch خواهد بود؟
تبلیغات

براساس اطلاعات ارائه شده توسط 9to5mac و منابع آگاه از برنامه‌هایی آتی کمپانی اپل، یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌ها و قابلیت‌های iOS 8 پشتیبانی از ویژگی‌هایی چون مانیتورینگ و نظارت بر وضعیت جسمانی و محاسبات مربوط به آن خواهد بود. براساس اطلاعات منتشر شده، سیستم‌عامل اپل شامل اپلیکیشنی با نام HealthBook خواهد بود که بنابر گمانه‌زنی‌ها شبیه به اپلیکیشن Passbook اپل خواهد بود، یعنی ساختار این اپلیکیشن متشکل از چند صفحه است که می‌توان بین آن‌ها با کشیدن انگشت منتقل شد. Healthbook قادر است تا نشانه‌های حیاتی بدن شما را که شامل ضربان‌قلب، فشارخون، سطح آب بدن و همچنان میزان قند خون است، تحت نظر بگیرد. همچنین از دیگر قابلیت‌های این اپلیکیشن می‌توان به کاربردهای موجود برای سنجش میزان سلامتی و فعالیت‌های انجام شده نیز اشاره کرد که شامل محاسبه‌ی میزان کالری مصرفی، مسافت طی شده و تعداد قدم‌‌های برداشته شده نیز می شود.

در کنار اپلیکیشن‌های جدیدی که در نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل اپل گنجانده خواهد شد، تغییر آن‌چنانی در ظاهر این سیستم‌عامل نسبت به iOS 7 رخ نخواهد داد.

براساس گمانه‌زنی‌های انجام شده، ساعت‌هوشمند اپل که iWatch نام گرفته است با اپلیکیشن Healthbook ارتباط برقرار کرده و داده‌های مورد نیاز این اپلیکیشن از طریق ساعت‌هوشمند جمع‌آوری خواهند شد. به‌نظر می‌رسد ساعت‌هوشمند اپل شامل ابزار‌های مورد نیاز برای سنجش فاکتورهای حیاتی بدن از قبیل فشار خون و ضربان قلب خواهد بود. یکی دیگر از ویژگی های مورد نظر در مورد ساعت‌هوشمند اپل، نحوه‌ی کارکرد ساعت‌هوشمند است که به‌نظر می‌رسد وابستگی بسیاری به آیفون خواهد داشت.

اخیرا اخبار متعددی در مورد عرضه‌ی دو نسخه‌ از آیفون در سال 2014 به گوش رسیده است. آیا اپل در کنار این تلفن‌های‌هوشمند، ساعت‌هوشمند خود را نیز به بازار عرضه خواهد کرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات